No a l’ERTO de Torrot! Ja n’hi ha prou!

La Secció Sindical de La Intersindical de TORROT vol fer pública que els treballadors estem patint una situació insostenible que fa massa temps que dura.

L’antiga GAS GAS va aplicar un ERTO l’any 2015 i mesos després va passar a concurs de creditors que finalment acaba amb l’adquisició de l’empresa per part de TORROT. Des d’aleshores els treballadors hem suportat jornades irregulars i aplicacions d’ERTO. Aquestes mesures es podien haver acabat si la direcció de TORROT hagués acceptat una oferta d’una companyia austríaca per comprar la totalitat de l’empresa l’any 2021. El més recent són els ERTO de l’any 2020, la jornada irregular de l’any 2021, un nou ERTO l’any 2022 i una pròrroga del mateix l’any 2023. El desembre de l’any passat l’empresa pretenia aplicar una segona pròrroga però finalment el Comitè d’Empresa va aconseguir aturar-la perquè no s’ajustava a dret. Ara, l’empresa pretén aplicar un nou ERTO amb la mateixa causa productiva: la pèrdua de clients i la manca de vendes, ja que també depenem del muntatge de productes d’altres marques.

TORROT està utilitzant els ERTO d’una manera indeguda tot abocant als treballadors a gastar períodes de l’atur. Intuïm que l’empresa pretén que els treballadors ens afartem d’aquesta situació i marxem de l’empresa. Però l’empresa ha d’assumir la seva responsabilitat i actuar amb conseqüència. La direcció de l’empresa té un problema i no el pot traslladar als treballadors: estem consumint gairebé tota la prestació d’atur per culpa d’una nefasta gestió empresarial!

El 25 d’abril ha finalitzat sense acord el procés de negociació amb l’empresa, però per primer cop volem fer pública la nostra opinió: Els treballadors no hem de pagar els plats trencats! Ja hem suportat suficient pel bé de l’empresa!!! Si l’empresa valora positivament la plantilla actual ha d’acceptar que no podem perdre més poder adquisitiu ja que posem en risc l’estabilitat econòmica de les nostres famílies!