Bonpreu acomiada el secretari general de la secció sindical de La Intersindical

El dilluns 4 de desembre de 2023 Preu va acomiadar al Secretari General de la Secció Sindical de La Intersindical dels Serveis Centrals. Segons l’empresa, el motiu és una infracció laboral molt greu de “frau, deslleialtat o abús de confiança”.

La direcció de Bon Preu va iniciar una persecució des de que un grup de treballadors va començar a organitzar-se amb La Intersindical a la tardor de 2022. Aquell octubre van acomiadar quatre treballadors (dos afiliats al sindicat i dos simpatitzants),i en tres dels quatre casos van reconèixer que no existia cap motiu que justifiqués l’acomiadament. En el quart cas ho va declarar així el Jutjat Social. Els acomiadaments es van produir el mateix dia que va comunicar-se a l’empresa la constitució de la Secció Sindical. Una clara represàlia per la nostra activitat sindical.

A l’abril de 2023 es van celebrar eleccions sindicals als Serveis Centrals i La Intersindical vam irrompre amb 9 delegats al comitè d’empresa. Des d’aquest moment la relació amb l’empresa ha estat marcada pel conflicte i els pals a les rodes. Impediments per tenir un local digne, dificultats per visitar centres de treball i finalment l’acomiadament injust del Secretari General de la Secció Sindical.

Davant de les persecució sindical i les represàlies patronals, La Intersindical cridem a la solidaritat i el suport mutu de totes les forces sindicals presents a l’empresa.

Agraïm les mostres de suport rebudes, i denunciem que la UGT sabia que l’empresa havia iniciat un procediment per acomiadar al nostre company i no va informar a la resta del Comitè.

La Intersindical iniciarem totes les accions necessàries per a la readmissió de l’acomiadament del nostre company i contra la repressió de Bon Preu, tant jurídiques com d’acció sindical. Readmissió d’en Carles i cessament de la repressió o la resposta sindical serà contundent.

L’objectiu de Bon Preu és atemorir a tots els treballadors per a que no s’organitzin en promoció dels seus drets, i continuar amb uns representants absolutament alineats amb els interessos de l’empresa.