Crida contra la repressió a l’Argentina i per la llibertat de les persones detingudes el 12 de juny

El en marc de la tramitació de la llei de Bases, amb el que el Govern de Javier Milei pretén atorgar-se poders especials, retallar i privatitzar serveis públics, regalar diners a les grans empreses i laminar drets laborals, una multitudinària protesta es va fer sentir durant tot el dia del 12 de juny a la ciutat de Buenos Aires.

Una protesta multitudinària que va transcórrer sense incidents de 9h del matí fins a les 16h de la tarda, fins que la policia va iniciar carregues violentes contra els manifestants amb un ús indiscriminat de pilotes de goma i l’ús de vehicles per dissoldre la protesta. Unes practiques antidemocràtiques que busquen limitar el dret a la protesta mitjançant la por i la violència.

Amb la manifestació ja desconvocada i riuades de protestants fugint de la repressió, van ser detingudes arbitràriament 35 persones (algunes ni tant sols havien participat en les protestes), de les que 5 encara son a la presó a dia d’avui sota l’acusació genèrica de ‘terrorisme’. Una formula que busca la criminalització i la desmobilització de la protesta social. Entre les detingudes destaca la militant ambientalista Daniela Calarco del ‘Movimiento Teresa Rodríguez (MTR) Votamos Luchar por el Cambio Social’.

A Catalunya coneixem bé les estratègies de repressió i criminalització de la protesta. Hem viscut i vivim com es les forces policials es fan servir per rebentar manifestacions i empren una violència fora de mida per generar por i desmobilitzar. També coneixem bé l’ús del concepte ‘terrorisme’ per tal de criminalitzar la protesta; a dia d’avui encara tenim 11 persones perseguides per ‘terrorisme’ (moltes d’elles a l’exili) per exercir els seus drets fonamentals en la causa del Tsunami Democràtic.

És per això que la Intersindical fem una crida a la solidaritat amb el poble argentí en la seva lluita front a les polítiques autoritàries i ultraliberals de Milei i exigim la immediata llibertat de les 5 persones que encara estan detingudes, així com la retirada de tots els càrrecs per a la resta de persones encausades. Per això convoquem a la concentració d’aquest dijous 20 de juny a les 19h davant del Consolat de l’Argentina a Catalunya (Passeig de Gràcia, 11, Barcelona).

Lluitar no és delicte!

Llibertat per les 5 persones detingudes!