17 de maig, Dia Internacional contra la LGTBIQ-fòbia

Avui,17 de maig, Dia Internacional contra la LGTBIQ-fòbia, tornem a posar el focus en les violències que pateix aquest col·lectiu tant en l’àmbit comunitari com en el laboral. Aquest any passat -2023- s’han incrementat les agressions en un 27% respecte als dos anys anteriors, en concret s’han registrat 302 denúncies per agressions. En l’àmbit laboral es continua discriminant tant en l’accés com en l’entorn laboral per orientació sexual i expressió de gènere.

L’increment dels discursos d’odi propagats per l’extrema dreta -i formalment no tan extrema- que els elements més violents de la societat expressen en forma d’agressions físiques, a la vegada que una major disposició a denunciar, poden explicar l’augment de denúncies. Però sabem que la majoria de les violències es pateixen en silenci perquè no s’activen els instruments necessaris per abordar-les, ni en l’entorn comunitari ni en el laboral. Cal aprofundir més i més en l’esquerda al patriarcat, que està a la base d’una cosmovisió androcèntrica i heteronormativa que discrimina i precaritza. Lluita que estan liderant els moviments feministes i LGTBIQ+ i el sindicalisme feminista en l’entorn laboral.

No volem empreses amb vestits púrpures, ni grans proclames polítiques, ni suport públic a desfilades boniques, ni eixos LGTBIQ rics que desdibuixen les opressions que pateix el col·lectiu LGTBIQ+. Reclamem polítiques públiques efectives per garantir-hi els drets i eliminar les desigualtats, pobresa i violències que pateix aquest col·lectiu. Volem que es prenguin mesures efectives contra la discriminació en l’accés al món laboral i que s’apliquin protocols efectius contra les violències patriarcals LGTBIQ-fòbiques en els centres de treball.

Ni capital, ni patriarcat. República catalana de drets i social, feminista i inclusiva.