Treballadores del Consorci per a la Normalització Lingüística demanen a la Generalitat que resolgui les desigualtats salarials

Representants de la Intersindical, el sindicat majoritari del Comitè del CNL de Girona, fan una crida a la Generalitat per resoldre la discriminació salarial que, des de fa més d’una dècada, pateixen algunes persones responsables d’oficines i serveis de català al si del CNL, i demanen una solució satisfactòria abans de tres mesos; en cas contrari, no descarten dur a terme mobilitzacions.

Diverses oficines i serveis de català que conformen el CNL Girona, que fan una feina ingent de foment del coneixement i l’ús de la llengua catalana, amb tasques de normalització, dinamització i d’organització de cursos a comarques gironines, entre d’altres, estan rebent un tracte diferenciat i discriminatori des de fa més d’una dècada, ja que hi ha treballadores que, tot i fer-ne les funcions, no tenen reconeguda la categoria de responsable de servei que els pertoca, fet que suposa una discriminació salarial en relació amb la resta d’oficines i serveis del CNL.

En aquest sentit, denuncien les respostes dilatòries rebudes per part dels responsables de l’empresa, com ara la negociació d’un nou conveni, les negociacions del qual encara no han començat, o l’elaboració de la relació de llocs de treball, que fa més de 15 anys que està aturada.

El CPNL és un ens públic amb personalitat jurídica pròpia creat el 1989 amb la voluntat d’impulsar accions de normalització del català a través d’una xarxa territorial formada per 22 centres de normalització lingüística, que s’estructuren en serveis comarcals de català, serveis locals de català i oficines de català, distribuïts en 146 punts del territori, que treballen per al foment del coneixement i l’ús de la llengua catalana.

Entre l’oferta de serveis que ofereix el CPNL hi ha el de formació en llengua catalana a persones adultes que vulguin iniciar-se en el coneixement del català o incrementar-lo, assessorament lingüístic, Voluntariat per la llengua, serveis específics d’ensenyament i assessorament, i recursos a l’Administració pública, a empreses, a establiments i a organitzacions en general, a més d’activitats complementàries de llengua i cultura.