Desconvocada temporalment la vaga a la Fundació MAP de Ripoll

La Intersindical vam convocar una vaga per l’últim dimecres de cada mes a la Fundació MAP de Ripoll per revertir la precarietat laboral que provoquen els contractes de baix rendiment en algunes persones que presten els seus serveis al centre especial de treball.

El 29 de gener a la Inspecció de Treball de Girona s’ha realitzat una mediació que ha durat 6 hores i on s’ha arribat a un punt de partida:

1. No aplicar els contractes de baix rendiment a persones en situació de vulnerabilitat econòmica segons criteris objectius.
  2. Millorar i pactar un nou model d’avaluació de competències.
  3. Revisar tots els casos de les persones amb contractes de baix rendiment que acudeixin al Comitè.
  4. La garantia per part de l’empresa d’aplicar de manera excepcional els contractes de baix rendiment.
  5. Revisions trimestrals de les entrevistes per competències i de les adaptacions de lloc de treball de les persones amb contractes de baix rendiment, i a més a més amb la presència dels representants dels treballadors si la persona ho sol·licita. L’empresa haurà d’informar als treballadors d’aquesta possibilitat.

La Intersindical paralitzem la convocatòria de vaga per aquest dimecres 31 de gener. La seva reactivació dependrà dels avenços per part de l’empresa del compromís de tractar setmanalment aquests punts.

El punt de partida que avui hem aconseguit no hagués sigut possible sense l’organització dels treballadors i la decisió d’obrir un conflicte col·lectiu. La Coordinadora del Conveni de Tallers del nostre sindicat iniciarà actuacions per tal de revertir una situació precària que ja fa dècades que dura i que afecta a moltes persones que treballen als centres especials de treball d’arreu de Catalunya. Obrirem una ronda de contactes amb agents socials i polítics per aconseguir un front comú per què tots els treballadors sense excepció tinguin unes condicions laborals dignes.