Comença el procés electoral a la Generalitat i et volem explicar algunes coses…

Comença el procés electoral per renovar les juntes del personal funcionari de la Generalitat de Catalunya: aquest procés és important perquè escollim els representants dels treballadors i treballadores, aquelles persones que defensen els nostres interessos.

Per part de La Intersindical heu de saber que en les reunions preparatòries per a aquestes eleccions sindicals hem defensat sempre un model de votació que permeti una major participació. Les eleccions sindicals a la Generalitat no arriben ni al 50% de participació i això és un percentatge massa petit per tot el que està en joc.

Davant d’aquest fet, hem proposat que la votació fos electrònica, però aquesta proposta ha estat rebutjada pels sindicats del Règim, amb la complicitat i connivència del Departament d’Empresa i Treball, últim responsable de les eleccions sindicals fent mostra d’un immobilisme que no afavoreix la transparència en el procés electoral.

A sota de tot trobareu un vídeo i un resum dels nostres arguments sobre per què era millor fer una votació electrònica en aquestes eleccions sindicals.

Els mateixos sindicats també s’han negat a ampliar la jornada de votació fins a dos dies als quatre serveis territorials, una proposta que perseguia donar facilitats als treballadors i treballadores per poder exercir el seu dret a vot sense costos addicionals i facilitar, altra vegada, la participació.

Les juntes de personal es distribueixen de la següent manera:

• Serveis centrals, amb un cens de poc més de 10.000 treballadors, escull 41 representants i les votacions es realitzaran en 32 centres de votació
  • Serveis Territorials de Barcelona amb un cens de poc més de 10.000 treballadors, escull 41 representants i les votacions es realitzaran en 52 centres de votació
  • Serveis Territorials de Tarragona amb un cens de poc més de 3.000 treballadors, escull 27 representants i les votacions es realitzaran en 18 centres de votació
  • Serveis Territorials de Lleida amb un cens de més de 2.000 treballadors, escull 25 representants i les votacions es realitzaran en 18 centres de votació
  • Serveis Territorials de Girona amb un cens de poc més de 3.000 treballadors, escull 27 representants i les votacions es realitzaran en 16 centres de votació

És important que tothom repassi a l’ATRI a quin centre de votació podrà exercir el seu dret a vot.

La Intersindical presentarem, en total, més de 200 candidates i candidats en aquestes eleccions sindicals. És un repte per al nostre sindicat, independentista i de classe, però és un repte que entomem amb orgull i amb ganes de continuar treballant per millorar les condicions de vida dels treballadors i treballadores de la Generalitat de Catalunya.

Per acabar, i com sempre, també us volem dir que teniu una porta oberta al nostre sindicat, tant per implicar-vos en les nostres llistes, si així ho voleu, com també per fer-nos arribar les vostres propostes. Només cal que ens escriviu un correu a gencat@intersindical-csc.cat

Moltes gràcies i seguim endavant!
La Intersindical