Entrevista a l’Imma Vallverdú Gracià, administrativa a un institut de Secundària

Quan i perquè et vas afiliar a La Intersindical?

Sempre he cregut que els treballadors hem d’estar afiliats a un sindicat per tal de tenir la força per poder defensar els nostres drets. Malgrat aquest convenciment, no estava afiliada a cap sindicat, tot i que ja fa molts anys sí que hi havia estat a un dels sindicats “estatals”. No em va acabar de convèncer i, després d’uns mesos d’afiliació, em vaig donar de baixa.

A La Intersindical-CSC em vaig afiliar després de la convocatòria de vaga general del 3 d’octubre de 2017. Aquell dia em vaig informar sobre quins eren els principis del sindicat: un sindicat nacional, de classe i feminista! A més defensa el conflicte com l’eina que ens ha de permetre aconseguir millores laborals. I vaig veure que aquest sí que era un sindicat on jo em podia sentir còmoda.

De què t’encarregues? Tant al teu Departament i Ens?

El gener de 2020 em vaig alliberar i vaig passar a treballar físicament a l’Espai Sindical “Elisa Cardona” de Tarragona.

Soc membre del Secretariat de la Unió Territorial del Camp de Tarragona, com a responsable d’acció sindical. M’encarrego de tasques relacionades amb empreses i afiliats del Camp de Tarragona.

Soc secretària d’organització de la Secció Sindical del personal PAS que som el Personal d’Administració i Serveis de la Generalitat de Catalunya que treballa als Centres Educatius. Aquí la tasca sindical es fa molt per mitjans telemàtics, ja que la dispersió és una de les peculiaritats més importants que tenim els que treballem a centres educatius. Bàsicament la feina consisteix a contestar dubtes de tasques i horaris assignats al personal PAS ja que molts cops els equips directius no els tenen massa clars o directament no s’informen i assignen tasques i horaris que no compleixen el que està establert a la normativa. Això fa que a molts centres hi hagi malestar entre el PAS i la Direcció.

Què creus que es podria millorar a curt i llarg termini en matèria dels temes que t’afecten?

Jo crec que com a Camp de Tarragona la millora consistiria a poder tenir alguna persona més treballant-hi. Això ens permetria fer més visites informatives als llocs de treball i a més també facilitaria la rotació de les persones responsables, la qual cosa ajudaria a garantir la continuïtat de la Unió Territorial.

Com a Secció Sindical del PAS estem ben organitzats i tots treballem en les tasques que tenim encomanades.

Què hi vols afegir?

Crec que els que treballem al sindicat ho fem amb el convenciment que la nostra tasca és millorar les condicions laborals dels treballadors. Tanmateix, el que m’ha sorprès més és que hi ha empreses que no entenen que un bon funcionament passa també per uns treballadors que tinguin unes bones condicions laborals. I parlo de l’empresa privada, però també de la Generalitat de Catalunya. En el cas del PAS, parlo de Funció Pública i del Departament d’Educació, que han permès que el personal PAS sigui el col•lectiu on més persones s’han quedat sense cobrar el complement de productivitat per la mala valoració dels seus caps que, com ja hem dit, molts cops tenen mal enteses les tasques i horaris dels treballadors. O el que està passant ara mateix amb la resolució del concurs de mèrits i el desgavell que hi ha amb l’assignació de les places de mitja jornada d’auxiliars administratives a determinats centres educatius.