Celebrem l’entrega de les signatures per la regularització de les persones migrades en situació administrativa irregular

CELEBREM L’ENTREGA DE LES SIGNATURES PER LA REGULARITZACIÓ DE LES PERSONES MIGRADES EN SITUACIÓ ADMINISTRATIVA IRREGULAR.

Al llarg del darrer any, des de la Intersindical ens hem sumat a la campanya de recollida de signatures per a la ILP (Iniciativa Legislativa Popular) per a la regularització de les persones migrades en situació irregular a l’Estat espanyol.

Com sabeu, milers de persones vingudes d’arreu del món viuen als Països Catalans en situació administrativa irregular, situació que s’ha agreujat amb la pandèmia de la Covid19, on moltes d’aquestes van perdre les seves feines i no es van poder acollir a cap ajuda. Moltes d’aquestes persones, a sobre, han perdut el permís de residència vinculat als contractes de treball que s’han anat extingint al llarg d’aquests anys.

Davant d’aquestes circumstàncies els moviments socials d’arreu de l’Estat van plantejar aquesta ILP, que ha aconseguit recollir 700.000 signatures, per tal d’obrir la possibilitat d’una regularització general de persones que es troben aquesta situació. Un fet que no és extraordinari, doncs un procés d’aquestes característiques ja s’ha realitzat diverses vegades els darrers 30 anys. Així doncs, al llarg dels darrers mesos, des de la Intersindical hem posat a disposició a les nostres seus territorials els plecs de signatures d’aquesta iniciativa en defensa dels drets humans, que limita els abusos laborals que pateixen les persones migrades (que es veuen privades de contractes, de molts dels seus drets laborals i socials, o de la possibilitat de sindicar-se), i que facilita la gestió pública d’una crisi social derivada de la pandèmia que té a una part de la ciutadania invisibilitzada i exclosa.

És a dir, que aquesta ILP, que ara s’haurà de votar al Congrés dels Diputats, en haver superat la xifra de 500.000 signatures necessàries, es planteja des de tres vessants: 1) ètica, de compromís amb la justícia global i els drets humans, 2) laboral: per combatre l’economia submergida i els abusos laborals I 3) política: gestionar l’emergència social requereix que les milers de persones que viuen al nostre país deixin de ser invisibles per l’administració, es puguin conèixer els seus casos i actuar amb la major eficiència.

Per tot això emplacem a totes les forces polítiques catalanes a donar suport a aquesta iniciativa, que inclou un element fonamental per al progrés i la cohesió social del nostre país; garantir el dret al treball i als drets laborals a tota la gent que hi viu i treballa.