Concentració al Districte Administratiu de la Generalitat

ARA TOCA NEGOCIAR!

Un cop interioritzat que aquest any tot el personal al servei de la Generalitat de Catalunya perdrem poder adquisitiu, es confirma un altre cop el segrest de la negociació col·lectiva  quant a matèria salarial des de l’Administració estatal. Tanmateix, l’acord signat a Madrid pels de sempre possibilita la negociació col·lectiva de temes tant importants com ara la jubilació parcial del personal funcionari o l’establiment de la jornada laboral de 35 hores.

Així mateix, la crisi energètica que pateix Europa obliga les administracions a prendre mesures urgents d’estalvi energètic. Mesures relacionades amb el foment de més dies de teletreball o la introducció de més flexibilitat que estalviaria nombrosos desplaçaments alhora que podríem parlar d’una veritable Administració digital del segle XXI.

És per això que des de La Intersindical creiem que ara toca negociar. En aquest sentit vam iniciar aquesta campanya el dia 29 de novembre amb una concentració davant la Funció Pública al Districte Administratiu de Barcelona.

En aquest acte reivindicatiu vam reclamar l’inici de les negociacions per tal d’assolir:

• Més teletreball i més flexibilitat
  • La jubilació parcial pel personal funcionari
  • La jornada laboral de 35 hores

Com a continuació d’aquest inici de la campanya reivindicativa també vam llançar la proposta d’enviar dos escrits com a peticions individuals com a personal de la Generalitat: el primer adreçat a l’oficina virtual de tràmits pel servei de consultes, queixes i suggeriment (CQS) i l’altre, a demanar explicacions a l’Administració Pública sobre la negativa a dotar de més flexibilitat la modalitat de teletreball a través de la sol·licitud d’accés a la informació pública (SAIP).

Queden encara molts temes per millorar les nostres condicions laborals com per exemple la simplificació dels processos de promoció interna o la carrera professional, que també els tenim al punt de mira.

La lluita continua!