Agents rurals, jubilació anticipada: la desídia d’ERC i els enganys del DG

Ses il·lustríssimes senyories d’ERC ens han deixat tirats, i en Marc Costa ens vol fer combregar amb rodes de molí, passant notes enganyoses als comandaments del CAR.

Després de dos anys de lluita, d’esforç i treball conjunt per aconseguir la tant desitjada jubilació anticipada, després de falses promeses del Conseller, del Secretari General i diputats d’aquí i de Madrid i de l’ambigüitat del president del partit, ara resulta que al moment de la veritat ERC, que actualment governa a Catalunya i és el soci preferent del govern espanyol, ens han demostrat que la nostra jubilació anticipada els importa un rave i aprofitant l’enrenou de les negociacions dels Presupostos Generals de l’Estat (PGE) al Congrés de Diputats de Madrid, finalment no ha lluitat per fer prosperar l’esmena. No obstant això, ERC sí que ha donat suport als pressupostos.

La gota que acaba de vessar el got és que el nostre il·lustre Director General està enviant missatges a tort i dret, tot afirmant que ERC no va retirar l’esmena, que l’han perduda en la votació del Ple del Congrés i que les informacions que diuen que ERC l’havia retirat, són errònies o mal intencionades. Acompanya els seus missatges de WhatsApp amb el resultat de la votació al Ple del Congrés de l’esmena 5102 sent aquesta però una altra esmena que va presentar ERC, la qual fa referència al finançament de la quantia que representava la nostra jubilació anticipada. Doncs bé, aquesta esmena, en tot cas, hauria d’haver anat de forma conjunta amb la votació i aprovació de l’esmena que SÍ era clau per fer realitat el nostre dret
a la jubilació anticipada. Es tracta de l’esmena 4199, presentada també per ERC i en la qual es proposava la modificació de la “Ley General de la Seguridad Social”, modificació que era totalment imprescindible de fer per tal de reconèixer legalment aquest dret. Doncs heu de saber que l’esmena 4199 no va arribar a ser votada al Ple del Congrés i aquesta informació l’ha ocultat el Director General en els missatges que ha enviat.

Per a més inri, i això tampoc ho diu el Director General, la dotació econòmica que proposava l’esmena 5102 era d’uns ridículs 142.000 euros, quan el càlcul estimat del cost anual de la implantació de la jubilació anticipada (càlcul efectuat a l’informe elaborat pel grup de treball), era de 12 vegades més!! Aquest fet només fa que demostrar que de bon principi ERC no es va prendre seriosament l’assoliment de la nostra jubilació anticipada per la via de la negociació dels PGE amb Unidas Podemos i el PSOE.

Per les nostres indagacions, queda provat que ERC no va lluitar l’esmena 4199, una esmena vetada d’entrada per Unidas Podemos i PSOE però que, com tantes d’altres esmenes que veta d’entrada el govern espanyol, era perfectament susceptible de ser negociada i tenia molt recorregut encara: que el govern espanyol hagués tret el veto o bé transaccionar-la, és a dir, el que entendríem vulgarment com fer una negociació bilateral prèvia amb els partits del Govern Espanyol per tal de portar-la a votació al ple ja “NEGOCIADA”. Finalment l’esmena 4199 ha tingut el final que el nostre DG ha propiciat des de l’inici: que quedés en via morta perquè ell creu que ara no és el moment que nosaltres obtinguem la jubilació anticipada, argument que ha venut a ERC i que han comprat, ja que se suposa que ell és el seu home de confiança al capdavant dels AARR. Ha sentenciat les nostres expectatives i esperances, i ha malbaratat un munt d’hores de treball, contactes, reunions i documentació, feina feta amb energia i il·lusió per tots els delegats sindicals per responsabilitat i creença personal.

El senyor Director, ja es pot ficar els seus quadrants, els seus convenis, els seus egos i les seves pel·lícules on vulgui, perquè nosaltres amb aquesta persona no en volem saber res i no deixarem que ens torni a marejar la perdiu. Ja n’hi ha prou!.

Si la Conselleria vol tenir pau social amb el nostre col·lectiu, ja sap que ha de fer!!

Companys, aquesta situació és lamentable donada la seva transcendència i perquè afecta de forma transversal a tot el col·lectiu. Ens sap molt i molt de greu haver acabat així, sobretot per haver confiat en aquells que suposadament eren al nostre costat.

No ens ho mereixem, no deixarem passar ni una.

Ànims i gràcies a tots!