A LEAR estem en lluita!

LEAR estem en lluita

El comitè d’empresa de Lear Engineering Valls dona per aturades les reunions de conveni fins que l’empresa no aporti una proposta mínimament acceptable en la situació actual. Després de 17 reunions, no tal sols no hi ha hagut una proposta acceptable, sinó que l’empresa ha fet un pas enrere.

Cartell LEAR estem en lluitaLear Engineering Valls (amb més de 250 treballadors/es) és un dels centres d’excel·lència de Lear Corporation (més de 160.000 treballadors/es a tot el món). Desenvolupem projectes d’automoció pels principals fabricants de cotxes.

Després de mesos finançant l’empresa, l’última oferta està molt lluny de l’IPC que està suportant la classe treballadora i amb la consegüent pèrdua de poder adquisitiu. Mentrestant, LEAR reparteix grans beneficis als seus accionistes i directius.

Un altre dels punts de negociació del conveni és el teletreball. A enginyeria portem més de 20 mesos realitzant teletreball amb molt bons resultats. L’empresa, basant-se en instruccions dels Estats Units (segons ens comunica), no ens el volen consolidar en el conveni. Però sabem que a l’empresa, quan li és d’interès, contracta treballadors/es amb 100% teletreball. El comitè creu que el teletreball és una mesura per aconseguir i retenir talent, alhora que millora la conciliació familiar.

Aquesta setmana comencen les mobilitzacions:

• Dijous 24 de novembre a les 13.30 estan convocats els enginyers/es a expressar la seva disconformitat amb l’empresa davant del centre de treball.
  • Dimecres 30 de novembre a les 13.30 està planificada una manifestació que recorrerà gran part del polígon industrial de Valls.