Entrevista a Andreu Esteve

Em dic Andreu Esteve, treballo en el Servei de Control i Justificació Econòmica a l’edifici Meridian com a tècnic administratiu interí, estic al SOC des dels seus inicis, vaig començar a treballar al juliol del 1999 com a laboral al Departament de Treball.

Actualment intento passar al màxim del temps en família i gaudir del meu petit de 9 anys ja què els temps m’ha ensenyat que els fills creixen massa ràpid. Tanmateix intento combinar aquest temps lliure amb La Intersindical del SOC com a la Unió Territorial del Vallès Occidental de La Intersindical. Durant molt de temps he estat relacionat en temes de cultura popular catalana, però per la meva situació familiar actual no em permet continuar participant d’aquestes activitats.

Per mi treballar al SOC, significa tenir un gran bagatge de coneixements, ja que he estat en diferents serveis els quals m’ha permès conèixer molts professionals i obtenir una visió general del SOC.

En aquest dos anys de pandèmia, he trobat un aspecte negatiu de treballar en el SOC, atès que des de la mateixa casa no s’ha difós correctament les diferents competències entre SEPE i SOC i això ha comportat complicacions tant pels usuaris, com per treballadors i fins i tots en l’àmbit familiar o amics propers que demanen ajuda, però per desgracia al no tenir aquestes competències no podem fer-ho.

Com qualsevol altra entitat s’haurien de fer canvis per millorar i un d’aquests canvis primordials és que es donin directives i/o instruccions concretes, clares i precises amb la finalitat que en l’execució d’aquestes instruccions tots els treballadors i treballadores entenguin de la mateixa manera l’execució de com fer-ho. Atès que en l’actualitat ens donen instruccions i contra-instruccions què el que fa és confondre al personal i que en moltes ocasions són instruccions de paraula i no escrites, un exemple clar és que parlant amb gent de dues oficines diferents no tenen les mateixes instruccions de com procedir en relació a la renda garantida i la línia 900.

Una altra cosa que canviaria és l’externalització d’alguns serveis, com és la justificació o l’orientació, ja que en molts casos estem fent doble feina.

Crec que el SOC no té el reconeixement que es mereix, ni per els partits polítics, ni per la ciutadania. Ja que cada cop que hi ha un canvi de govern no pensen en l’efectivitat de les polítiques actives i creant departaments conjunts com afers socials i treball sense tenir en compte que tots dos departaments tenen competències molt diferents. Per altre banda, per a la ciutadania avui en dia continuem sent la “INEM”. Per tant crec que s’ha de fer molta pedagogia als nostres polítics com els ciutadans.

Estic orgullós de ser un treballador del SOC, ja que entenc que la finalitat del SOC, és donar un servei a la ciutadania per a que la seva vida millori, i la feina de cadascú que treballa aquí és un petit granet de sorra per aquesta finalitat, com pot ser a traves de la formació ocupacional o l’orientació laboral, etc.

Em presento a les eleccions per La Intersindical, per els meus principis, com vaig fer fa 4 anys encapçalant la llista, creia que calia un canvi a nivell de Catalunya en relació a l’acció Sindical, durant anys els sindicats que estaven en el SOC, han anant deixant que perdéssim drets, jo vaig patir la retallada del 15% de sou i feina, i cap dels sindicats de llavors van fer res. També recordo al principi en el Departament de Treball, els del Sindicats els hi preocupava si et donaven un rellotge als que feien 25 anys o una cosa així, no es preocupaven per els laborals que cada 6 o 12 mesos ens renovaven contractes i així fins que un dia ens van fer a tots interins. Crec que ells  son massa conformistes.

Tanmateix crec què La Intersindical és necessària per remoure la forma de fer sindicalisme, ja que no depenem de cap subvenció estatal ni autonòmica, i per tant no necessitem arribar fàcilment acords, sinó que sempre lluitem pels treballadors i aquestes entrevistes es un exemple clar, ja que mitjançant aquest canal volem que conegueu totes les persones que intentem representar-vos amb molta il·lusió.

Només vull afegir que ens doneu la vostra confiança amb el vostre vot, per poder canviar el futur del SOC i així tenir el Servei Públic d’Ocupació que es mereix Catalunya.