“Si vaig a votar, ningú em farà la meva feina”: votar és un dret fonamental que no pot ser obstaculitzat per càrregues de feina excessives que ho impedeixin!

Aquests dies els companys i les companyes de La Intersindical anem amunt i avall, com sempre fem, resolent dubtes, assessorant i, com ja tothom sap que hi ha eleccions, el tema va sortint.   Per molt que diem que encara no ha començat la campanya electoral la gent ens pregunta coses al respecte i un dels temes que més ens fan saber és la seva “emprenyamenta” per no poder votar al seu centre de treball.
En això no ens queda cap altre remei que recordar-los el que ja vam explicar fa uns dies, que la resta de sindicats van deixar-nos sols en propostes com el vot electrònic, el  cens únic, la urna itinerant o bé que a les Oficines de Treball es pogués votar (us ho explicàvem aquí, ho recordeu?).
I què ens diu la gent? doncs en general ens diuen dues coses, per una banda s’emprenyen perquè creuen que hauria estat millor poder votar a l’OT o per vot electrònic i hi ha qui els diu que si els voten els hi paguen les despeses del vot per correu i se senten estafats….no ens estranya, més que una estafa és il·legal! (i poc ètic!, potser que algú en vagi prenent nota, no?).
Per altra banda ens diuen que “jo no aniré a votar, perquè el temps que trigui en anar-hi, ningú em farà la meva feina” i aquí tenim la resposta a totes les preguntes: ara ja ho hem descobert, si només van a votar “els de sempre” els resultats seran “els de sempre”….i això, els que es neguen a facilitar la participació, “ja els hi va bé”!
És evident que això també posa de manifest que als centres de treball, especialment “falta gent” perquè si no faltés gent, la gent podria anar a votar, ja sigui el dia de la votació o anar a l’oficina de Correus, sense patir que quan torni es trobarà un munt de feina per fer…
Per això seria important que aquests dies els i les responsables del SOC siguin una mica curós i permeti que els i les treballadores puguin anar a votar, sense penalitzar-los al lloc de treball “exigint” resultats aquests dies per així facilitar el vot, cal ser considerats amb el fet que els desplaçaments per anar a votar poden ser llargs i per tant potser aquell dia el personal no podrà estar per altra cosa que votar, perquè votar en unes eleccions sindicals és un dret, també un deure, i per tant, no pot ser obstaculitzat per càrregues de feina que ho impedeixin!
I que ningú s’equivoqui, no estem en campanya, no estem demanant el vot, no cal ara que la resta de sindicats us poseu nerviosos!!, estem demanant que la gent participi (bé, potser sí que us en posareu de nerviosos si la gent va a votar).
I per tant, ara ens preguntem, si volem que tot segueixi igual o es vol que la gent pugui votar, participar i dir la seva: és ben senzill “facilitar la participació o no facilitar-la, aquesta és la qüestió”