Entrevista a en Lluís Albert González

Soc en Lluís Albert González Flórez, treballo com a tècnic del Servei de Control i Justificació Econòmica a l’Edifici Meridian de Barcelona, fa 6 anys que treballo al SOC, actualment en el Programa temporal de Noves Actuacions d’Integració Laboral.  Soc de Terrassa, casat i amb dos fills i m’agrada l’esport a l’aire lliure i gaudir de la natura.

Explica’ns breument què significa per tu treballar al SOC?

Treballar al SOC significa per a mi poder aportar el meu granet de sorra en la defensa del treball digne i d’uns serveis ocupacionals de qualitat vers les persones i empreses de Catalunya, sobretot arran la crisi sanitària i els efectes devastadors que ha produït en les condicions d’ocupació.

Hi ha algun aspecte negatiu de treballar-hi?

En absolut. Penso que el SOC desenvolupa iniciatives dirigides a fomentar valors amb els quals em sento plenament identificat com són el respecte a les persones i als seus drets, la qualitat del tracte i la qualitat del servei.

Quines coses, en termes laborals, hi canviaries del SOC?

Canviaria l’externalització que es produeix de l’execució i justificació dels programes ocupacionals, sota argumentacions de reducció de la despesa pública i eficiència en la prestació dels serveis. En aquest sentit, opino que la tornada a la gestió pública directa dels serveis externalitzats seria la forma més eficaç i eficient de prestació d’aquests.

Creus que el SOC té el reconeixement que es mereix?

Aquí crec que hem de saber distingir entre fama i reconeixement. Personalment, no crec en la fama, només en el reconeixement de la feina ben feta. En concret, destacaria el guardó de Bones Pràctiques rebut pel SOC de mans de L’Organització de Regions Unides i el Programa de Desenvolupament de Nacions Unides en relació amb el desenvolupament del pla de suport remot d’atenció a la ciutadania que es va posar en marxa amb urgència a causa del tancament de les Oficines de Treball arran de la pandèmia.

Sents orgull personal i professional de treballar al SOC?

Per descomptat, ja que considero que el SOC presta un servei públic de qualitat que contribueix a millorar el benestar de la gent i a fer progressar el país, cosa que enforteix els meus valors personals relacionats amb l’actuació dels servidors públics, com són la vocació de servei, professionalitat i confiança pública.

Què aporta La Intersindical al SOC?

La Intersindical aporta al SOC proximitat a l’hora de defensar dels interessos col·lectius de les treballadores i els treballadors.

Vols afegir alguna cosa?

Moltes gràcies per aquesta oportunitat de donar-nos veu als companys i companyes del SOC i per la vostra entrega.