Entrevista a Miquel Mora Albareda

Miquel Mora

Soc en Miquel Mora Albareda, treballo al Centre de treball: Centre d’Innovació i Formació de Tarragona, des de finals de 2017 (uns 4 anys i mig entre programes, aproximadament) i soc funcionari interí.

Visc a Reus amb la meva parella Estefanía i el nostre gos Coco. Sóc amant del patrimoni cultural, de
fet sóc membre fundador d’una associació que treballa en això a Reus, la qual encara està en procés de creació. M’agrada el que podríem dir “fer ciutat”; comprar localment, anar de restaurants…en resum: fer
vida al barri. També m’agrada la muntanya i gaudir dels paisatge fent excursions o escapades amb estada a casa rural o hotel rural.

Explica’ns breument què significa per tu treballar al SOC?

Per a mi treballar al SOC ha estat un canvi positiu a la meva vida.  Treballo al CIFO de Tarragona com a tècnic de formació i aquest era un àmbit de treball que no m’havia plantejat mai quan vaig acabar
d’estudiar enginyeria. Sens dubte és una feina que omple molt: parlar amb els docents, anar coneixent els alumnes de cada curs, les seves històries i els seus objectius laborals…i veure com ho aconsegueixen
al finalitzar els cursos que oferim.

Quines coses, en termes laborals, canviaries del SOC?

La temporalitat dels seus treballadors és un aspecte que el SOC (i l’administració pública en general) ha de millorar. Hi ha molts companys i companyes que depenen de programes però que porten molts
anys treballant per fer funcionar aquest organisme públic. Amb la pandèmia s’ha fet notar que falta gent per atendre correctament als ciutadans.

Creus que el SOC té el reconeixement que és mereix?
En general, diria que no, però és la pròpia administració qui no li  dona el valor ni la promoció que es mereix.  Hi ha una gran quantitat de professionals, tècnics, orientadors/es, docents…que realitzen una
gran tasca per millorar la qualitat de vida de les persones que requereixen dels seus serveis. Aquests treballadors/es normalment es troben amb una manca de recursos humans i econòmics que ocasionen no poder realitzar correctament aquest servei.

Sents orgull personal i professional de treballar al SOC?

Sento orgull al veure que la feina que fem tots plegats comporta que finalment la persona que es beneficia de tot això aconsegueixi millorar la qualitat de la seva vida. Amb els cursos que realitzem al nostre centre, per exemple, veure com al final aquell alumne que va nscriure’s per fer un canvi a la seva vida aconsegueix trobar feina, això no té preu.

Què creus que aporta La Intersindical al SOC?

Donar visibilitat als CIFO i posar en valor la formació que s’hi miparteix. Fa molta falta que es valori el que es fa en els nostres centres de formació propis els quals, per a mi, són els grans oblidats
del SOC.

Vols afegir alguna reflexió personal?

Ja és hora que es posi en valor l’administració pública i el treballador públic. Des de la crisi de 2008-09 hi ha hagut un seguit de retallades una darrere l’altra, la qual cosa ha aconseguit que l’usuari tingui una mala impressió de l’administració pública.  Es necessita recuperar això al 100% per poder tornar a donar una atenció de qualitat.