Interí, interina: l’ERO més gran de la història continua amenançant-nos

El procés de negociació del «Pla de reducció de la temporalitat a l’Administració de la Generalitat» ja ha començat. La setmana passada es va reunir per primera vegada el Grup de Treball que ha de concretar l’Oferta d’Ocupació Pública (OOP) i aquesta setmana hi haurà una segona reunió, segons tenim entès. Aquest Pla, com ja s’ha fet públic, afectarà unes 59.000 places que actualment estan ocupades per personal interí.

El Govern independentista d’ERC i Junts ha decidit no comptar amb la veu de La Intersindical a l’hora de negociar els criteris de les properes convocatòries de places del Pla d’estabilització, siguin per la via del concurs de mèrits o bé siguin per la via de concurs d’oposició. El Govern ha decidit apartar el sindicat independentista i de classe d’aquesta negociació crucial per al futur de milers de treballadors interins, a la vegada que obria les portes als sindicats del règim i als sindicats corporatius.

Costa d’entendre aquesta actitud bel·ligerant contra el nostre sindicat, contra el sindicat que va obtenir més representació a les eleccions sindicals de 2019 als Serveis Centrals i Territorials de la Generalitat. Tanmateix, nosaltres volem fer arribar la nostra proposta als treballadors públics del nostre país afectats per aquest Pla d’estabilització.

Per part de La Intersindical, i davant de les filtracions que s’han produït  i de la manca de voluntat de deixar-nos representar els treballadors en aquest procés de negociació, entenem que la valoració del treball desenvolupat, l’antiguitat, els cursos de formació i les titulacions acadèmiques i, per acabar, el coneixement de llengües haurien de ser els criteris que haurien de regir el concurs de mèrits. Ara mateix estem molt lluny de la proposta filtrada per l’Administració de la Generalitat i entenem que el risc que els treballadors de la Generalitat patim l’ERO més gran de la història continua més viu que mai.

És per això que creiem que ens hem d’organitzar i que des de La Intersindical ens oferim per explicar la nostra proposta i per donar tota la informació al nostre abast. Si voleu que vinguem al vostre centre de treball envieu-nos un correu a gencat@intersindical-csc.cat i ens posarem en contacte amb vosaltres.