La Intersindical surt al carrer pel 1r de maig

La Intersindical va sortir als carrers el 1r de maig amb el lema “Més feina, més salari, més pensions, més serveis públics: construïm el futur”.  La manifestació que va recórrer els carrers de Barcelona des de la plaça Tetuan, pel passeig de Sant Joan fins arribar al Parc de l’Estació del Nord va aplegar a més de 300 persones que van reclamar un estat propi per poder millorar les condicions de la ciutadania, en general, i dels treballadors i de les treballadores, en particular.

L’acte va comptar amb el suport de diverses organitzacions, entre elles la Federació d’Estalvis de Catalunya (FEC), sindicat amb presència a CaixaBank amb qui fa anys mantenim una estreta col·laboració i un conveni de relació mútua.

Aquest Primer de Maig des de La Intersindical s’ha volgut emmarcar en la campanya “Construïm el futur“, i defensar els diferents eixos (SMI de 1300 euros, pensions dignes, RBU, serveis públics de qualitat, reducció de la jornada laboral amb les mateixes retribucions, el català com a llengua vehicular als centres de treball, etc.)

La manifestació va finalitzar amb uns parlaments al Parc de l’Estació del Nord amb la intervenció d’en Pau Cruz, portaveu de l’Eina-Espai Jove, que entre d’altres qüestions va reclamar que el jovent es rebel·li contra la precarietat i la misèria!”

Per la seva banda, Núria Ferrandis, secretaria de Coordinació Interna de La Intersindical, va “posar de manifest les mancances d’un sistema que ens ha portat a una precarietat sistèmica i a unes desigualtats estructurals”.

Finalment va intervenir en Sergi Perelló, secretari general de La Intersindical que en el seu parlament va fer “una crida al conjunt de la societat a reivindicar avui, demà i cada dia els drets perduts i els que es perdran per les reformes i per les retallades passades i futures”.

Per altra banda va indicar que “no ens podem quedar al sofà veient com ens prenen els drets que van lluitar i guanyar les generacions anteriors” i que “la solució no és retallar drets sinó lluitar per guanyar qualitat de vida”.

Finalment va fer un clam per reivindicar que “cal una classe treballadora i una societat lluitadora, si sortim guanyarem“.

L’acte va cloure amb un dinar popular amb la presència de més de 150 persones i una actuació musical.

Així mateix el Primer de Maig de La Intersindical va tenir presència arreu del territori, per una banda amb diferents actes i també amb el desplegament de més d’un centenar de pancartes per posar de manifest arreu la presència del sindicat i de les nostres propostes.  A l’Alt Pirineu, les reivindicacions del Primer de Maig es van fer adaptant-se a les seves realitats, donat que és un territori en el que aquest cap de setmana es du a terme molta activitat laboral de serveis essencial i llocs temporals, però es van voler sumar a les reivindicacions laborals encara que ho van fer des dels seus llocs de treball.