Benvolgudes i benvolguts

Desprès de dos anys d’interrupció degut a la covid-19, aquest estiu es torna a organitzar el projecte de Vacances en Pau amb el Poble Sahraui.

Després de tants estius, Vacances en Pau ha esdevingut un símbol de solidaritat dels Països Catalans amb les i els infants sahrauís i un clam per la pau, contra la injustícia, la violació dels drets humans i la guerra que pateix el Poble Sahrauí.

Un projecte on famílies catalanes acullen infants sahrauís dels campaments de refugiats a Tindouf (situats a exili algerià), durant els dos mesos d’estiu de juliol i agost.

Aquest projecte que, malauradament per la situació del Poble Sahrauí, fa més de 25 anys que s’organitza a Catalunya, té com a objectiu facilitar que els infants refugiats puguin passar un estiu lluny de les dures condicions climatològiques dels campaments de refugiats, gaudint de moltes coses que allà d’on venen, només coneixen en els llibres escolars (rius, muntanyes, el mar, …etc) i convivint amb infants catalans/nes per arribar a tenir una altra imatge del món, diferent a la que els hi mostra la dura realitat quotidiana dels campaments de refugiats al Tindouf, on han nascut i on el Poble Sahrauí viu exiliat des de fa més de 47 anys.

El 1975 l’estat espanyol va desentendre’s de les seues obligacions com a metròpoli i va abandonar el Sàhara Occidental, deixant-lo a mercè de l’exèrcit marroquí. I enguany al març el govern de Pedro Sànchez ha acabat d’abandonar el poble Sahraui tot donant suport el pla d’autonomia sobre el Sàhara Occidental proposat pel règim del Marroc. Per tant ha acabat

reconeixent de facto l’ocupació i domini marroquí, com prèviament ja ho han fet els EUA, les monarquies feudals del golf pèrsic i l’estat sionista d’Israel.

Als Països Catalans, per contra, no només no abandonem el poble sahrauí sinó que ens en refermem en el nostre compromís i els seus infants, i també amb el projecte Vacances en Pau.

És un projecte que facilita l’acostament  entre dues cultures, la catalana i la sahraui.

Altres objectius, no menys importants, són el de de fer possible que tots els infants participants tinguin accés a una revisió sanitària general i especialitzada per aquells que ho necessitin, i una alimentació equilibrada durant aquests dos mesos.

La Intersindical defensem tots els drets, començant pels drets humans. Per tant, no podem deixar  de ser al costat d’aquest poble que pateix exili i violació constant d’allò més bàsic.

Us encoratgem a participar en el projecte de Vacances en Pau i acollir un infant sahrauí els mesos de juliol i agost d’aquest estiu. Enguany seran infants de 8 anys. Si no teniu la capacitat d’acollir-ne un/a, també hi ha l’opció de col·laborar econòmicament amb les despeses del projecte (bitllets d’avió, desplaçaments, etc).

Si voleu més informació contacteu amb nosaltres i us la facilitarem perquè pugueu compartir un estiu solidari amb una nena o un nen sahrauí.  També podeu consultar aquest díptic informatiu

Equip d’internacional de La Intersindical
Ali Bei 119 BARCELONA   934813660