Secció sindical? D’això en tenim?

Què és una secció sindical?
Una secció sindical és l’agrupació de tots els treballadors de l’empresa  afiliats a un sindicat. A les empreses i administracions públiques pot haver-hi tantes seccions sindicals com sindicats hi hagi implantats en aquella feina, independentment del nombre de treballadors afiliats a cadascun d’ells. Això no és el mateix que la representació, que és quan votem cada quatre anys.

I per què serveix?
Les seccions sindicals poden convocar reunions, distribuir informació sindical fora de les hores de treball i rebre informació que els passi el sindicat. Però sobretot, a la Intersindical, la secció sindical és la base de tot: és l’eina que organitza i coordina  tots els afiliats i afiliades i vehicula les seves demandes i propostes. Són les seccions sindicals que diuen el que ha de fer el sindicat, i no pas una cúpula boirosa i llunyana.

I d’això en tenim?
En aquests moments tenim creades seccions sindicals a:

• Departament d’Interior
  • Departament de Recerca i Universitats
  • Departament de Vicepresidència, Polítiques Digitals i Territori
  • Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural
  • Servei d’Ocupació de Catalunya
  • Territorial del Camp de Drets Socials
  • CP Puig de les Basses
  • CP de Ponent
  • CP de Brians 1
  • CO Barcelona
  • Bombers
  • Agents Rurals

I pròximament a CP Brians 2, Justícia Juvenil, Drets Socials, Empresa i Treball, Personal PAS i el teu departament o col·lectiu…

Expliquem-ho més:
El nostre model sindical es basa en les seccions sindicals, que són l’estructura organitzativa representativa, democràtica i autònoma de la qual es dota la nostra federació als centres de treball per enfortir l’acció sindical, extenent-la i apropant-la a tots els treballadors i treballadores, convertint-nos en autèntics protagonistes de les decisions que ens afecten. Apostem per uns serveis públics dignes, de qualitat i sobretot amb capacitat de decisió. Volem deixar de dependre de les directrius de Madrid. Per això la nostra reivindicació és la d’assolir un marc català de relacions laborals que només serà possible mitjançant la construcció d’una República Catalana Independent.

La Intersindical som un sindicat nacional i de classe, independentista com a eina de transformació social. Entenem que la lluita social és indestriable de la lluita nacional. Volem una societat justa, solidària i respectuosa amb el planeta. Som un sindicat de classe perquè defensem tota la classe treballadora i de confrontació ja que visibilitzem els conflictes més enllà del mateixos centres de treball. Som un sindicat feminista, perquè la lluita sindical des d’una perspectiva feminista és clau per a eliminar tota mena de discriminacions i violències masclistes originades pel patriarcat i el capital en els centres de treball. La força per assolir totes aquestes fites se sustenta sobre l’afiliació i sobre la capacitat de mobilització.

Per tot això la importància d’organitzar-nos en seccions sindicals a tots els departaments i/o col·lectius, per tal de poder fer una lluita conjunta i solidària.

Perquè la lluita conjunta ens dona més força.

Perquè som un sindicat independentista, de classe i feminista.

Perquè només amb organització podrem assolir una República Catalana socialment justa.

Des de la sectorial de la Generalitat us volem fer una crida a organitzar-nos i a lluitar col·lectivament i solidàriament per aconseguir un país més lliure.

Organitza’t i vine a La Intersindical!
Som la teva força!