Les Oficines d’Afers Socials i Família, al marge

Les OASF del Departament de Drets Socials són un pilar bàsic de la Generalitat de Catalunya, encara que els que manen no s’ho hagin cregut mai. Les OASF són la cara que l’Administració posa a disposició de la ciutadania per escoltar-la i explicar-se. Al nostre entendre això és molt més útil que no pas les campanyes de publicitat institucional. Al marge d’aquesta utilitat per sobre de qualsevol dubte, també hem de comptar que entre treballadors no es poden fer diferències sagnants, i això és el que passa quan es demanen esforços extra als treballadors, però que després no es tenen en compte.

Les OASF tenen una permanència obligada de les 9 a les 14 hores.  En aquest any 2022, per tal d’oferir el nombre més gran possible de cites, l’horari dels punts s’ha ampliat i serà de les 9 a les 14 hores, cosa que suposa que la darrera cita que es podrà demanar serà a les 14 h, en comptes de les 13:30 h, com fins ara. Això comporta que l’atenció de l’última cita prèvia programada finalitzi a les 14:30 h o a les 14:20 hores, segons el tràmit. A la pràctica això és una modificació de la permanència obligada.

Aquesta modificació seria discutible si el personal de les OASF poguessin realitzar la resta de l’horari flexible com la resta del personal de la Generalitat, o sigui, de dilluns a divendres, de les 7.30 a les 19 h (fora de l’horari obligatori de 9 a 14 hores), però el Departament només ofereix la flexibilitat de 8 a 8.45 h de manera que no només es perpetua un greuge comparatiu, sinó que es castiga un col·lectiu que té un enorme desgast en l’atenció al públic.

Des de La Intersindical ens comprometem a traspassar aquest tema a Mesa Sectorial i defensar el dret que tenen els treballadors i treballadores de les OASF a gaudir de la mateixa flexibilitat que els altres companys de Generalitat: la mereixen!