Entrevista a Àngels Torrents, secretària general de la Federació de Serveis Públics de La Intersindical

1. On és el teu lloc de treball?
El meu lloc de treball és al Servei d’Ocupació de Catalunya, concretament a una oficina de treball. És una feina molt enriquidora però amb moltes mancances, sobretot de contingut. No estem fent efectiva la llei del SOC i cada cop ens buiden més de contingut. Tenim sort de les persones que, siguin funcionàries, interines o de programes, treballen en el servei i fan possible una atenció molt eficient malgrat els recursos.

2. Per què et vas afiliar a La Intersindical?
Vaig estar amb un altre sindicat molts anys, però va arribar el moment de ser coherent amb el que lluitava al carrer. La Intersindical és el sindicat nacional, de classe i feminista, i sobretot de contrapoder, i ja estava cansada de sentir-me còmplice de certes actituds tant amb el país com amb la gent treballadora. Per això vaig decidir fer el pas d’afiliar-me i col·laborar a implantar el projecte a comarques gironines.

3. Des de quan ets responsable de la Federació de Serveis Públics?
El passat 21 de març vaig sortir escollida com a responsable en el Congrés fundacional de la Federació de Serveis Públics. Vaig decidir presentar-me perquè crec que la nostra Federació és cabdal per al projecte sindical, i també per treballar per ser el sindicat de referència als Països Catalans.

Tenim un equip amb unes grans capacitats i sobretot amb moltes ganes de fer créixer La Intersindical. Representem tots els sectors de la nostra Federació i la diversitat ens dona una perspectiva més àmplia a l’hora d’encarar les necessitats de les persones que treballen al sector públic.

Necessitem dotar d’una estructura sòlida tota l’organització, i el nostre sector és cabdal per poder incidir en les polítiques socials i laborals del nostre país.

4. Quins són els reptes més importants?
Bé, en tenim molts: necessitem fer créixer l’organització per tal de tenir més força a l’hora de negociar, hem de lluitar per internalitzar els serveis (no té sentit que la Generalitat, per exemple, externalitzi serveis que haurien de fer personal propi), necessitem que els treballadors tinguin la seguretat jurídica que els toca, no podem estar amb una precarietat tan elevada. Som l’únic sindicat que va apostar clarament pel sistema del concurs de mèrits i per això lluitarem perquè s’apliqui de la manera menys restrictiva. També necessitem el reconeixement, no només de paraula, de les càrregues de treball que suportem cada dia. Per això cal que tots els treballadors i treballadores ens feu arribar les vostres inquietuds i necessitats, i això ho aconseguirem fent créixer l’afiliació i organitzant-nos en seccions sindicals. Ens volen dividits i si volem fer front als reptes que ens venen haurem d’estar units i organitzats. Només així tindrem els serveis públics que ens mereixem com a país.