
La secció sindical de La Intersindical a la Diputació de Barcelona han acompanyat les Tècniques auxiliars sanitàries C2 del Respir, que aquest matí s’han concentrat a les portes de l’Escola Industrial de Barcelona, coincidint amb la celebració del Ple Ordinari de la Corporació. El motiu de la concentració és demanar a la Diputació de Barcelona que executi la requalificació professional de les treballadores del Servei residencial d’Estades temporals i Respir.
Aquestes persones treballen des de fa anys amb categoria professional C2, tot i que les tasques que desenvolupen són les mateixes que les de la categoria C1. Tot i les reiterades promeses d’una requalificació “imminent”, porten anys d’ajornaments injustificats i respostes dilatòries.
Aquesta situació s’ha agreujat encara més amb convocatòria de la borsa S-24/20, de categoria C1, destinada a cobrir les substitucions temporals necessàries per al funcionament del servei. És a dir, les persones substitutes tindran una millor qualificació que les persones a les que hauran de substituir, i, per tant, una millor retribució.
Des de La Intersindical a la Diputació de Barcelona denuncie:n
- Que després d’anys encara no s’hagi produït la requalificació professional de C2 a C1, fet que atribuïm a una manca de voluntat per part de la Diputació de Barcelona
- Que amb l’obertura d’aquesta borsa de treball es produeix una doble escala salarial
Aquest personal ja s’ha cansat d’esperar i vol tenir un compromís ferm que la requalificació es portarà a terme i la data en que això es farà efectiu. No volen més promeses buides, sinó un calendari definit.
El compromís del col·lectiu és clar: el primer són les persones a qui atendre i les seves famílies, però és evident que aquest compromís i aquesta vocació de servei no pot ser una eina que la Diputació faci servir per vulnerar els seus drets.