La Intersindical presenta el manifest “SOS Sanitat Pública” com a missatge d’alerta a la ciutadania de la situació límit del sistema sanitari públic de Catalunya

Amb aquesta mobilització es dona per iniciat un seguit de mobilitzacions i accions reivindicatives que es duran a terme durant els propers mesos i arreu del territori i centres sanitaris per reclamar millores laborals per a tot el personal que treballa en centres sanitaris i sociosanitaris.

Durant la concentració s’ha fet la lectura del manifest “SOS Sanitat Pública” on s’especifiquen les mesures necessàries per tots els col·lectius. Cal dignificar totes les categories laborals de l’ICS, DPO’s i Carrera Professional justes. Com des de la Intersindical s’ha reivindicat des de sempre, a Sanitat totes les treballadores som un equip i tots som imprescindibles.

Cal reivindicar també una Sanitat Pública i de qualitat, aturant i revertint les privatitzacions que els diferents governs han realitzat al llarg dels anys. Una de les grans reivindicacions és la millora i la actualització dels centres de treball, com en el cas del CAP Doctor Lluis Sayé on ha costat lluites ingents per part de les treballadores i veïnes aconseguir un nou espai, tot i que encara està en construcció, quan haurien de ser les mateixes autoritats qui facilitessin de bon grat un espai de treball adient.

Portem anys de deixadesa, que han deixat les condicions laborals de tots els treballadors molt deteriorades, amb un augment absolut de tasques per part dels professionals, agreujat pe fet que el talent i els i les professionals del sector no volen treballar al sector públic sanitari davant la manca de competitivitat per una política de pèssimes retribucions.

Massa anys ofegant als i a les professionals, això ha provocat la saturació, tant de l’atenció primària com la hospitalària.

Per tot això des de La Intersindical demanem:

1. Més dotació de personal i baixada estructural de ràtios efectives.
  2. Despesa sanitària per càpita homologable als països de l’entorn europeu.
  3. Recuperació del poder adquisitiu i drets anteriors a les retallades.
  4. Jubilacions voluntàries totals o parcials i incentivades als 60 anys.
  5. Dignificació de totes les categories laborals i del personal MIR. Necessitem formar professionals, no utilitzar-los com mà d’obra barata.
  6. Cap a una xarxa única, pública i 100% gratuïta. Aturar i revertir les privatitzacions.
  7. Estabilització del personal interí. Prou precarietat.
  8. Per una contractació justa i posar fi a la lentitud en resoldre els processos selectius.
  9. Més seguretat als centres de treball #ProuAgressions
  10. DPO i Carrera professional justes per tots els col·lectius.