La Intersindical i la Federació d’Estalvi de Catalunya (FEC) participaran en els actes de protesta previstos el dia 22 de febrer a Barcelona

La Intersindical i la Federació d’Estalvi de Catalunya (FEC) participaran en els actes de protesta previstos el dia 22 de febrer a les 17:30 davant les Torres de CaixaBank a l’Avinguda Diagonal de Barcelona.

Des de La Intersindical i la Federació d’Estalvi de Catalunya (FEC) denunciem la insostenible situació de pressió desmesurada, amenaces i falta de respecte a la qual es veu sotmesa la plantilla de CaixaBank, ja prou minvada després del darrer ERO, i compel·lida a aconseguir uns reptes comercials inabastables, en un escenari dantesc de baixes per ansietat i depressió.

Aquesta plantilla ja prou tensionada, novament en el punt de mira de l’opinió pública, lluita contra la deriva gradual a CaixaBank cap a un model de negoci injust en el tracte a les persones. Si volem un futur tan excel·lent com el nostre passat, cal tornar als nostres orígens i posar el focus en la dignitat en el tracte que mereixen plantilla i clients i el servei a la societat en general.

Tal i com des de la FEC – La Intersindical volem alertar, amb la decisió empresarial d’implantar acceleradament un model centrat exclusivament en vendes i resultats, un model d’atenció a distància i minoració de costos, s’està produint també un abandó del servei a part de la ciutadania, especialment la gent més gran, obviant l’existència de la bretxa digital que ja pateixen determinats col·lectius de la societat.

Entenem que ha arribat el moment de mostrar públicament el rebuig d’aquesta plantilla a qualsevol forma de coerció o pressions, que amenacin el model de treball compromès i respectuós amb les persones i els territoris, que ha definit històricament a la nostra entitat i la nostra feina. I avui, som les treballadores i treballadors de CaixaBank qui ens posem al capdavant de les mobilitzacions i denúncies.

Per part de la FEC – La Intersindical, únic sindicat exclusivament català amb representació a CaixaBank, es posa en relleu el fet que, més enllà de la defensa dels drets dels treballadors i de les treballadores, defensa un model d’empresa, històricament molt ben valorada, que paulatinament i especialment d’ençà de la fusió-absorció de Bankia es va deteriorant en pro de l’obtenció del màxim rendiment econòmic pels seus accionistes.

CAIXABANK AIXÍ NO! LA PLANTILLA DIEM PROU.

Des de La Intersindical i la FEC defensem les polítiques que posen per davant als treballadores i a les treballadores en particular, i a la ciutadania en general.

FEC – La Intersindical
Barcelona, 18 de febrer de 2022