“La importància de sortir en un mapa”

Article d’opinió de Dani Gómez i Loren, assessor laboral a La Intersindical escrit en relació a les dades electorals sindicals de 2020

Alguns recordareu aquella pel·lícula britànica” The Englishman Who Went up a Hill but Came Down a Mountain “( L’anglès que va pujar un turó però va baixar per una muntanya)(1995) a on tot un poble gal·les es conjura, per a  afegir uns metres de muntanya, i així  arribar a l’alçada mínima requerida per ser representada en un mapa oficial. Tot el poble era conscient de la importància en totes les seves vessants de sortir en el mapa i que la resta del món conegués de la seva existència.

L’altre dia repassant les dades recollides per l’Observatori del Treball sobre representació sindical l’any 2020, vam comprovar que per primer cop La Intersindical li pertocava un color propi en una comarca en un dels apartats sectorials de representació sindical . Si, només era una comarca i un sol segment de representació, d’acord. Però no deixa que per primer cop sortim al mapa i això no passa perquè si.

En un any dolent per al món sindical doncs segons les mateixes dades del mateix Observatori del Treball on en global es perdien 2.000 delegats arreu del país. Un panorama fruit de moltes raons, però sobretot de la pandèmia, que ha xocat de ple en els cicles electorals sindicals i els seus mandats.  A més d’un context de crisi i degradació de les relacions laborals.

Enmig d’aquesta realitat, La Intersindical guanya 90 delegats i seguint consolidant i augmentant la representativitat  i  l’afiliació. I com dèiem abans aquesta muntanya no s’ha pujat sola, partint d’unes bones bases,  s’ha anat pujant terra, traient-la  a pic i pala , i pujant-la de cubell en cubell, entre totes les mans ,cada cop més  mans  i braços , fins al sortir en aquest primer mapa.

Cal continuar picant, empresa per empresa, centre de treball a centre de treball  passant-nos les galledes de terra per seguir fent més gran aquesta muntanya fins al fer-la un baluard on defensar els drets de les treballadores i els treballadors del nostre país.