L’atur puja a Tarragona, Lleida i Girona i encara hi ha 40.472 treballadors en ERTO

una oficina del Servei d'ocupació de catalunya

Les dades sobre atur d’octubre a Catalunya no són tan positives com ens han volgut posar de manifest: els grans titulars ens diuen que l’atur ha baixat, això és cert, però si mirem una mica més enllà ens adonarem que a les comarques de Lleida, l’atur va pujar un 3,56%; a les de Girona un 1,99% i a Tarragona va augmentar un 1,20%.

Si encara seguim observant les dades, des de La Intersindical considerem preocupant que encara hi hagi 40.472 treballadors i treballadores en ERTO, una situació que havia de ser temporal i que aviat s’acostarà, per a moltes persones, al cap de dos anys amb les conseqüències futures que puguin comportar en cas que les 5.028 empreses afectades per ERTO no puguin reobrir després de tant temps tancades.  A Catalunya, per cert, es concentren el 21% dels treballadors amb ERTO de tot l’estat espanyol, una xifra que és molt preocupant, donat el pes en l’economia que té l’empresa catalana.

Així mateix, des de La Intersindical observem amb preocupació que, novament, són les dones les que pateixen més l’atur, representant més d’un 57% del conjunt de la població aturada.

Des de La Intersindical considerem, doncs, que celebrar el descens de l’atur després de mirar la lletra petita esdevé una manera d’amagar la realitat de la precarietat que moltes famílies.  Així mateix, considerem que fer comparatives interanuals amb el 2020 és un greu error estadístic, donat que l’any passat les dades de l’atur estaven clarament alterades per la pandèmia i per l’elevat nombre de persones que estaven en situació d’ERTO.