La Intersindical participa de la Vall de l’Hidrogen de Catalunya per a la transició energètica

cartell Vall de l'hidrogen de catalunya

La Intersindical, conjuntament amb 41 ens públics,8 centres de coneixement i recerca, 11 associacions i clústers i 98 empreses, participa del projecte Vall de l’Hidrogen de Catalunya que està coordinada per la Universitat Rovira i Virgili i que té com a principal objectiu donar resposta des del territori a l’estratègia que la Comissió Europea va llançar l’estiu del 2020 per reduir les emissions contaminants i assolir una Europa climàticament neutra l’any 2050, constituint la Plataforma Hidrogen Verd Catalunya Sud.

La Plataforma Hidrogen Verd Catalunya Sud va sorgir de la constatació que aquesta regió té una elevada concentració de consum i de producció d’energia, amb tres reactors nuclears actius a l’Hospitalet de l’Infant i Ascó, el complex petroquímic del Camp de Tarragona, quatre centrals de cicle combinat, més de vint parcs eòlics en funcionament, deu més amb autorització, i la central hidroelèctrica de Riba-roja d’Ebre. D’aquí la necessitat de crear valor social, econòmic i ambiental sostenible a través de la implementació de l’hidrogen verd com a vector clau de la transició energètica, una qüestió que es va fer evident en els treballs realitzats des de les jornades d’emergència climàtica i transició energètica que es van celebrar a la Universitat Rovira i Virgili l’octubre del 2019.

Actualment, la Vall de l’Hidrogen de Catalunya treballa en projectes relacionats amb la indústria, la mobilitat, l’economia circular, la producció i la logística, la R+D+I i la formació i la socialització.

La participació de La Intersindical en aquest projecte s’emmarca en la voluntat del sindicat en treballar en projectes que permetin una transformació del teixit productiu del país que respongui a un model sostenible i que permeti que aquells territoris que a hores d’ara basen tenen una dependència en l’ocupació en sectors que no són sostenibles esdevinguin un futur problema en termes d’atur i de precarietat laboral i, així mateix, entenem que cal participar en la construcció d’un país sostenible i respectuós amb el medi ambient.