En català a la feina, i arreu

Les dades de les darreres enquestes sobre usos lingüístics a Catalunya són demolidores per la Llengua Catalana. De fet, només cal sortir al carrer i parar l’orella, o bé entrar a demanar un cafè amb gel a qualsevol bar de la ciutat per adonar-se’n que el procés de substitució lingüística del català pel castellà ha entrat a la fase més sagnant.

Des de la Intersindical creiem que les llengües són un patrimoni universal, i que la manera de no empobrir-nos com a humanitat és fent viure les llengües amb plenitud, no només mal viure o sobreviure, dins el seu àmbit natural. Per aquest motiu des de la  Intersindical hem començat la campanya En català a la feina i arreu! per conscienciar els catalanoparlants que no abandonin la seva llengua en qualsevol inici d’interacció comunicativa amb persones desconegudes. Les llengües que són útils són les que viuen, si fem que el català sigui viu en llocs d’utilitat com són les nostres feines.