Desconnexió digital en teletreball

Pica damunt la imatge per ampliar

La presència de les noves tecnologies de la informació i comunicació (TIC) a la nostra societat és un fet des de fa temps, però és darrerament i a causa de la pandèmia quan podem dir que s’ha canviat dràsticament la manera de treballar dins de l’Administració.

La transformació digital en l’àmbit laboral ens afecta a totes les persones treballadores: ens permet poder treballar amb una millor gestió del temps entre d’altres coses i sempre que se sàpiga posar limitacions a la intrusió que això comporta, ho podem valorar de manera positiva.

Estem contínuament interconnectats i això comporta certs riscs. L’aplicació de dispositius informàtics interconnectats com a eines de treball fa que qualsevol moment es pugui convertir en jornada laboral, per tant la jornada laboral i la vida personal es van difuminant. Això clarament pot ser un gran inconvenient per a la salut de les persones treballadores amb l’aparició de certs riscos psicosocials: addicció a la feina, tecnoansietat, síndrome de fatiga informàtica, increment de l’aïllament, estrès, sentiment d’obligatorietat de disponibilitat constant, etc.

Justament per totes aquestes raons és tan important i necessària la desconnexió digital.

Recordeu que
en cas que us trobeu en alguna situació que excedeixi les vostres obligacions, no dubteu a posar-vos en contacte directament amb el vostre delegat/da de prevenció de riscos de la Intersindical o envieu-nos un correu a prevencio.gencat@intersindical-csc.cat

Podeu descarregar la infografia en molt alta qualitat des dels enllaços següents: [Arxiu pdf] [Arxiu imatge png]