La Intersindical impulsa la campanya “Tots som referents lingüístics, no t’excusis!”

La Intersindical, conjuntament amb altres organitzacions, hem impulsat la campanya “Tots som referents lingüístics, no t’excusis!”, orientada a conscienciar la societat en general, però els educadors en particular (docents, monitors i tots els treballadors de l’àmbit educatiu) sobre la importància de parlar en català i ser referents en l’ús de la llengua per a les noves generacions. Les últimes dades sobre l’ús del català entre els joves i als centres educatius són preocupants, i per això és més necessari que mai dur a terme accions per conscienciar els professionals i pressionar les administracions i els polítics.

La iniciativa, que cercarà la implicació i el compromís del màxim nombre de persones, associacions i entitats possible, arrenca amb una carta oberta a la qual tothom pot adherir-se des del portal www.notexcusis.cat

A la primera part de l’escrit s’hi exposen dades que evidencien el baix ús del català entre els més joves i es fa una valoració sobre els resultats de la immersió lingüística, que està a punt de fer quaranta anys: “Aquest sistema ha acomplert majoritàriament el primer dels dos objectius pels quals va néixer: que en acabar l’etapa obligatòria tot l’alumnat català fos competent en les dues llengües oficials. Però ha oblidat el segon, tant o més important: que tots els futurs ciutadans del país, sense excepció, sentissin com a pròpia la llengua catalana, al marge dels orígens familiars.”

En segon terme, la carta oberta demana compromís i acció a aquells adults que, pel seu rol específic, són referents lingüístics per als infants i adolescents. En concret, durant tot el curs escolar, es donaran eines i s’organitzaran activitats adreçades a cinc sectors clau: el personal docent, els entrenadors esportius, els monitors de lleure i de menjador, les famílies i l’administració.

La campanya ja compta amb més de 25.000 adhesions i us hi podeu afegir i obtenir-ne més informació entrant a notexcusis.cat. Com més siguem més força tindrem!