S’obre la porta a l’ERO més gran de la història del sector públic català

Des de la Intersindical  valorem negativament la convalidació del Real Decret Llei sobre l’Ocupació Pública, conegut com a Decret Iceta. Un Decret llei que pot representar l’ERO més important de la història del sector públic català.

Des del sindicat independentista i de classe ens posicionem en contra, tant per les formes de la tramitació (via Real Decreto Ley) com pel contingut, altament lesiu per les desenes de milers de treballadors temporals que ocupen places precàries en el sector públic.

Desconfiem de les promeses del govern central del PSOE segons les quals en el tràmit legislatiu que s’hauria d’obrir el setembre i tancar-se a l’octubre, es millorarà el redactat actual del Decret en aspectes com que els exàmens de les oposicions no seran eliminatoris i s’obre la via del concurs de mèrits en places de més de 10 anys(art. 61.6 de l’EBEP).

La Intersindical seguirà vetllant pels interessos dels interins, el col·lectiu de treballadors més precari del sector públic i que el futur projecte de llei reculli les propostes que vam presentar fa mesos en defensa de l’estabilització massiva, entre elles el concurs de mèrits a tot el personal en abús de temporalitat.

Per acabar, us comuniquem que hem demanat reunió urgent amb Funció Pública de la Generalitat perquè aclareixi com afectarà aquesta aprovació als processos selectius en curs i futurs.

Aquí trobareu la nostra proposta.