Posicionament de la Intersindical sobre la reforma de les pensions i les mesures relacionades amb els interins de les administracions públiques

Aquests últims dies hem vist com el Govern Espanyol tornava a anunciar mesures molt regressives per al conjunt de la classe treballadora del nostre país. Aquestes mesures han estat acordades, com no podia ser d’altra manera, entre el Govern de l’estat i els sindicats del règim -CCOO, UGT i CSIF-, uns sindicats que fa dècades que han deixat de lluitar per millorar les nostres condicions de vida.

D’una banda i a nivell general, la nova reforma del sistema de pensions significa una nova mesura antiobrera i una mostra del que el govern espanyol torna a estar disposat a fer per complir els dictats de la troika europea, en aquest cas a canvi dels fons Next Generation. Aquesta reforma conté mesures que penalitzen la jubilació anticipada i allarguen el període mínim de cotització per jubilar-se. En canvi, evita modificar l’augment de la pensió mínima. Una pensió mínima que des de La Intersindical hem reclamat que a Catalunya hauria de ser del mateix import que el salari mínim interprofessional català que també reclamem: 1.350 € al mes. Així doncs, aquesta reforma consolida les retallades acordades per la dreta espanyola l’any 2011, en el marc de la darrera crisi del sistema i no significa CAP avenç per a la classe treballadora.

Per altra banda, lluny d’intentar donar estabilitat al sector públic i de voler assumir les seves responsabilitats, el govern Espanyol i els anomenats sindicats majoritaris han acordat un pla d’estabilització de les persones interines que pot suposar el major ERO de la història de Catalunya. Al nostre país hi ha desenes de milers de persones interines, moltes d’elles de llarga durada, que poden perdre els seus llocs de feina com a conseqüència de la reforma impulsada pel ministre Iceta.

Aquest Pla per a reduir la temporalitat a les administracions públiques obre la porta als acomiadaments i a l’amortització (supressió) de places públiques, de manera que lluny de garantir l’estabilització del personal que fa anys que presta serveis a les administracions públiques i aprofitar el seu bagatge i coneixement, pretén assentar les bases de la ja creixent privatització dels serveis públics.  Així mateix, aquest Pla dissenyat des d’Espanya i amb perspectiva totalment centralista no respon, en cap cas, a les necessitats del poble català de decidir quins serveis públics ens calen i continua limitant la vital internalització dels que ja s’ha privatitzat.

Per tot això, enfront aquest Pla que no respon a la problemàtica de la temporalitat i que fa recaure tota la responsabilitat en els i les interines, des de La Intersindical emplacem a totes les forces polítiques catalanes amb veu a Madrid a votar que NO a la convalidació d’aquest Real Decret Llei.

Aquest conjunt de mesures són una agressió en tota regla a la classe treballadora d’aquest país i en particular a les dones perquè aprofundeixen encara més la precarietat present i futura que patim. Som les que ocupem la majoria de contractes parcials, les que reduïm la jornada per tenir cura d’infants i grans, les que ens incorporem més tard al mercat de treball i les que sortim expulsades abans. Som majoria en el sector públic i en els serveis essencials externalitzats. I som i serem les que majoritàriament perdem la plaça amb aquest Pla per reduir la temporalitat i les que continuarem cobrant unes pensions mínimes de misèria perquè s’han endurit encara més les condicions per  poder assolir uns mínims de cotització que ens pemetin garantir-nos la sostenibilitat de la vida.

Des de La Intersindical no acceptem aquestes agressions a la classe treballadora del nostre país i cridem els treballadors i treballadores a l’organització i mobilització contra les polítiques antisocials que precaritzen les nostres vides.