La Intersindical constitueix la Unió Territorial de la Catalunya Central

El sindicat republicà ha creat aquest divendres la Unió Territorial de la Catalunya Central, que engloba les comarques del Bages, Moianès, Solsonès i Berguedà.  Amb la constitució de la Unió Territorial de la Catalunya Central continua la implementació territorial del sindicat arreu del país.

El coordinador que s’ha escollit a l’assemblea constituent de la UT de la Catalunya Central, en Toni Casserras, ha centrat com a principals objectius el creixement arreu dels municipis que conformen la nova estructura territorial amb la finalitat d’esdevenir un sindicat referent per a les treballadores i els treballadors que volen defensar els drets laborals, socials i nacionals i la consolidació de la Intersindical als centres de treball.

La Intersindical té presència a diverses empreses de la Catalunya Central i es planteja com a repte de present i futur créixer tant en afiliació com en representació als centres de treball, especialment per superar dues necessitats presents i futures com són superar la crisi econòmica, social i laboral originades per la pandèmia sense oblidar que les nostres comarques han de gestionar la transformació industrial a un model sostenible i respectuós amb el territori.

Caserras considera que “les nostres comarques necessiten una nova manera de fer sindicalisme és necessari al nostre país i a les nostres comarques, un sindicalisme que treballi per la gent i amb la gent amb una visió de construcció nacional i una perspectiva de defensa de drets laborals i socials, d’igualtat i justícia social”.

A banda de Toni Casserras, coordinador de la unió territorial, també s’ha escollit a l’Eduard López, secretari; Manel Tapia, comunicació i Ramon Serra que gestionarà la formació de l’afiliació de la Unió Territorial.

L’assemblea de constitució de la UT de la Catalunya Central ha comptat amb la presència del secretari general, en Sergi Perelló, que ha manifestat la necessitat de construir un sindicat republicà i de classe arreu del territori i la importància de fer-ho a la Catalunya Central.