La Intersindical i ELA refermen la seva aliança sindical en una trobada a Bilbao

Delegacions de la Intersindical i ELA han mantingut un trobada a Bilbao per analitzar la conjuntura laboral, social i política que es viu “a les nostres respectives nacions i a l’estat”. A la reunió s’hi han tractat qüestions com la necessitat del sindicalisme de classe als Països Catalans i Euskal Herria per fer front als ressorts globals i avançar en la protecció social de les majories. Ambdues organitzacions mantenen una aliança sindical en la lluita per derogar les últimes reformes laborals i per defensar el dret a decidir i a negociar les condicions laborals als països respectius, juntament amb el sindicat gallec CIG. En el la trobada hi van participar els secretaris generals, Sergi Perelló i Mitxel Lakuntza.

La Intersindical, ELA i CIG impulsen una campanya conjunta contra l’actual model d’estatalització de la negociació col·lectiva que ha provocat una major precarització i empobriment de la classe treballadora, prioritzant els convenis estatals sobre els autonòmics i provincials i deteriorant els convenis sectorials i d’empresa.

Per això reclamen que es posi fi a un model que allunya la negociació col·lectiva dels treballadors i les treballadores, però que també impedeix la participació dels sindicats que democràticament als representants per tancar acords sobre les condicions de treball en qualsevol sector.