Tots els sindicats de Caixabank inicien una campanya contra l’ERO enviant cartes als parlamentaris del Congreso

Tots els sindicats presents a CaixaBank, de manera conjunta, han consensuat una carta dirigida als grups parlamentaris amb representació al Congrés dels Diputats. Els sindicats del banc, entre els quals la Federació d’Estalvi de Catalunya (FEC) volen fer sentir junts la seva veu unànime davant la destrucció d’ocupació i la minva de condicions laborals que proposa l’empresa financera.

Les organitzacions sindicals insten els partits polítics, al govern espanyol i a la societat en general a fer costat a una plantilla amenaçada i a defensar la protecció de l’ocupació. Rebutgen acomiadaments forçosos i exigeixen mesures voluntàries en la negociació del major ERO de la història de la banca. Han sol·licitat a la plantilla de CaixaBank que enviï aquesta carta que als grups parlamentaris:

“Benvolguts diputats i diputades,

El dia 20 d’abril CaixaBank va anunciar la seva proposta d’un ERO absolutament abusiu. Van explicar també la seva pretensió que, d’entre les persones que s’acollissin al ERO, no més del 50% fossin majors de 50 anys. Excuses sobre l’edat o l’equilibri generacional que només busquen ocultar que el que prima és l’avarícia i que el cost d’acomiadar a persones majors de 50 anys és més elevat. A això es van sumar les seves intencions de retallar els salaris de la plantilla per diverses vies.

Tota aquesta imposició, que no negociació, es produeix en un marc legal que la fa possible perquè a) no es necessita l’acord amb els sindicats i b) el control que pot exercir la inspecció de treball va quedar seriosament afectat per la reforma laboral de 2012. Aquesta reforma laboral continua vigent mentre no existeixi una veritable voluntat per a derogar-la.

Aquest ERO es vol justificar per raons productives i organitzatives. Deia Gandhi que “a la Terra hi ha suficient per a cobrir les necessitats de tots, però no prou per a satisfer l’avarícia d’alguns”. Es diria que tal frase descriu molt bé el que la Direcció pretén que succeeixi a la nostra empresa. Com una imatge val més que mil paraules, hem d’assenyalar que la necessitat d’incloure a desenes de persones a l’ERO té el seu origen en la pujada salarial del President (li ha estat triplicat el salari). Això, sense comptar les pujades de sou d’altres directius.
En resum, l’avarícia d’uns pocs suposa l’acomiadament de 8.300 persones i la retallada de salaris per a la resta. A CaixaBank som més de 44.000 persones les amenaçades amb l’acomiadament. Som una entitat participada per l’Estat i, per tant, també pel conjunt de la ciutadania que no poden quedar aliens a aquesta situació.
Per tot l’anterior, els emplacem al fet que s’involucrin activament per a frenar aquest procés salvatge i injustificat i no permetin que els facin còmplices del mateix.
Salutacions,”

#TotsSomCaixabank #TotesSomCaixaBank