La Intersindical Camp de Tarragona es mobilitza contra la interinitat a les administracions i l’ERO a El Corte Inglés

La Intersindical Camp de Tarragona s’ha mobilitzat avui davant la delegació territorial de la Generalitat per reclamar una solució al problema del personal interí de llarga durada, tal i com estableix la directiva 1999/70 de la Unió Europea.

Així mateix, membres del sindicat han informar als treballadors i a les treballadores d’El Corte Inglés de Tarragona, durant el canvi de torn, sobre l’ERO que ha impulsat l’empresa amb l’acord de diversos sindicats amb representació (Fasga, Fetico, CCOO i UGT). L’acord, que la Intersindical troba poc acceptable, té com a objectiu «millorar la rendibilitat» incentivant les baixes voluntàries de treballadors/es, però no recull cap mecanisme d’arbitratge o mediació en els casos de voluntarietat en grups protegits i estableix un dret a veto per part de l’empresa. Tampoc no recull la necessitat de presència sindical per evitar pressions i coaccions a les persones treballadores i que des del sindicat republicà es considera imprescindible. L’ERO també assenyala que a Catalunya no sobra ni una sola plaça laboral entre el personal comercial d’El Corte Inglés, tal i com reconeix la pròpia empresa. Tanmateix, se n’està cridant per proposar-los aquesta baixa voluntària.

Així mateix, la unió territorial també va fet un homenatge al matí a Elisa Cardona a la muntanyeta de l’Oliva, l’única dona dels 59 afusellats a Tarragona pel franquisme entre 1939 i 1953 (i una de les 18 que es van executar a Catalunya), que dona nom a la seu del sindicat al Camp.