La Intersindical i l’Assemblea s’alcen per la República dels drets socials

La Intersindical i l’ANC han presentat aquest matí en roda de premsa la Campanya “Alcem-nos per la República dels drets socials”. Una campanya que neix amb el suport de personalitats del món polític i social i que té per objectiu exigir mesures socials concretes, efectives i urgents per revertir les conseqüències de la crisi que la COVID-19 ha agreujat.

Aquesta campanya s’inicia al voltant del Primer de Maig per reforçar les mobilitzacions arreu del territori que la Intersindical estem preparant per aquest dia, tot i que aquesta campanya va més enllà i és de llarg recorregut. L’impuls, un any més, d”Alcem-nos’ és un pas més en la relació entre ambdues organitzacions, que cerquen treballar per una Catalunya independent i socialment justa.

A la roda de premsa de presentació hi han participat en Sergi Perelló, secretari general de la Intersindical, l’Elisenda Paluzie, presidenta de l’Assemblea i l’Anna Pagès, membre de l’equip de treball d”Alcem-nos’ i afiliada a la Intersindical.

El secretari general de la Intersindical, Sergi Perelló, ha incidit en què “cal una resposta catalana a la crisi que pugui fer front a l’emergència que viu el país”. Cal aturar els desnonaments, establir una renda bàsica universal, reduir la jornada laboral i garantir els drets de ciutadania de totes les persones que viuen a Catalunya.

Elisenda Paluzie ha explicat que, per part de l’Assemblea, la participació en la plataforma parteix d’un eix bàsic: construir Eines de País per tal de preparar-nos per quan es faci efectiva la independència. Un pilar bàsic és tenir un sindicalisme nacional fort.

L’Anna Pagès, membre de l’equip d”Alcem-nos’ i afiliada de l’Intersindical, ha estat l’encarregada de presentar el nou portal web, així com el manifest de la campanya. Aquest explica que “vivim temps difícils, immersos en una nova crisi mundial que a l’Estat espanyol s’està manifestant de forma molt visible, a causa de la mala gestió i la manca d’inversions. Les conseqüències de la pandèmia ens endinsen en una crisi econòmica i social que tot indica que serà dura i llarga”.

Per aquest motiu fa una crida “a tornar als carrers i a seguir organitzant-nos i creant comunitat: enfortint els partits, organitzacions i sindicats, les xarxes antiracistes, feministes i pel dret a l’habitatge, els casals i ateneus i projectes autogestionats, teixint espais de resistència i llibertat per avançar cap a la República Catalana de tothom”.

Avui s’han fet públics els primers signants del manifest, alguns noms dels quals són Gabriela Serra, Lluís Llach, Tamara Carrasco, Carles Castellanos, Miriam Ponsa, Carod Rovira, Guillem Fuster, Albano Dante Fachin o el Sindicat Popular de Manters. El portal web disposa d’un formulari d’inscripció perquè s’hi pugui adherir tothom qui ho desitgi.