Més d’un milió de persones aturades registrades als Països Catalans

Més d’un milió de persones continua sense feina als Països Catalans, concretament, 1.036.000 a Catalunya (506.000), el País Valencià (447.000) i les Illes (83.000), segons el Ministeri de Treball i Economia Social espanyol. Aquestes dades suposen un increment de la taxa total de desocupació d’un 21,3% al Principat, un 11,3% al País Valencià i un 32,2% a les Illes respecte al març del 2020, just abans de l’inici de la pandèmia de la Covid.

A Catalunya un dels col·lectius més afectats per la crisi és el de la immigració. Del mig milió de persones aturades al Principat, unes 118.000 tenien nacionalitat ‘estrangera’. D’altra banda, s’ha reduït el nombre de treballadors/es afectats/des per expedients de regulació temporal d’ocupació (ERTO), passant d’uns 191.000 al febrer a 158.000 el març, un 71% de els/les quals estan en un ERTO que permet a les empreses no haver de pagar-ne les quotes a la Seguretat Social. Catalunya va ser la ‘comunitat autònoma’ on el SEPE va trigar més a acceptar les sol·licituds d’aquestes ajudes, amb una mitjana de quasi 12 dies per petició, molt superior a la mitjana estatal de 5,38 dies.