La Intersindical s’incorpora al Fòrum Sobiranista

La Intersindical s’ha incorporat aquest dissabte al Fòrum Sobiranista com a membre de ple dret, després de formar-ne part com a observador des de febrer de 2020.

El Fòrum Sobiranista és una espai de trobada, debat, anàlisi, reflexió comuna i coordinació d’iniciatives entre fundacions i associacions d’orientació sobiranista d’esquerres de diverses nacions sense estat.

Es va fundar el 2016, amb l’objectiu d’articular un discurs basat en la sobirania dels pobles com alternativa tant al neoliberalisme hegemònic, com a la preocupant puixança de la xenofòbia, l’extrema dreta i les diferents formes de feixisme en general, que tinga en la defensa de la solidaritat, la justícia social, es llibertats sexuals i reproductives, el medi ambient, la diversitat cultural i els drets col·lectius dels pobles, el seu comú denominador.

La composició actual del Fòrum Sobiranista és:

Galiza: Fundación Moncho Reboiras; Fundación Galiza Sempre, Obradoiro de ideas Láncara i Fundación Terra e Tempo.

Euskal Herria: Fundación Iratzar, Fundación Ipar Hegoa, Alternatiba Fundaziaoa, Alkartasuna Fundazioa i Manu-Robles Arangiz Fundazioa.

Catalunya: CIEMEN, Fundación Irla i Intersindical.

País Valencià: Fundación Nexe e Intersindical Valenciana.

Illes Balears: Fundación Darder-Mascaró.

Andalucía: Grupo de Estudios Diaz del Moral.

El Fòrum Sobiranista té per objecte:

a) El foment i realització d’activitats culturals que tinguen per fi l’estudi i desenvolupament del pensament polític, social, econòmic i cultural de les diferents nacions de l’estat.

b) Difondre el pensament polític d’aquelles persones i entitats que treballen per la consecució de la sobirania de les nacions, el progrés social i l’aprofundiment de la democràcia en la perspectiva d’aconseguir una societat més lliure, més justa i més solidària.

c) Promoure el coneixement en la societat de la personalitat de les nacions sense estat i de la seva història, impulsant el seu estudi i la seva projecció pública.

d) Aprofundir en el coneixement de les realitats de les nacions sense estat en la seva dimensió política, cultural i econòmica.

e) Augmentar la formació política i la participació dels ciutadans, aprofundir en el debat polític i impulsar la sensibilització i conscienciació de la societat sobre la realitat i problemàtiques pròpies de les nacions, així com la visió de el món des d’una perspectiva sobiranista.

f) Impulsar i divulgar iniciatives d’intercanvi i cooperació exterior per contribuir a la justícia i l’equitat en les relacions comercials, polítiques i estratègiques entre els pobles de la comunitat internacional.