La Intersindical al SOC demana la reconfiguració de la línia 900 pel col·lapse de l’atenció del SEPE

La secció de la Intersindical del Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC) ha presentat aquesta setmana al Departament de Treball i a la direcció del SOC una petició per reconfigurar immediatament la línia 900 amb que s’està teleatenent a la ciutadania.

Des del mes de març de 2020, ara ja fa un any, quan s’inicià el confinament, les treballadores i els treballadors van començar a realitzar les seves tasques en forma de teletreball domiciliari fent ús, entre d’altres, d’una línia 900 gratuïta (900 800 046) des de la que es fa atenció a les persones usuàries del SOC de les gestions que habitualment es fan a les oficines i centres de formació (OT’s i CIFO’s).

Malauradament, tot i la bona feina feta, els treballadors i les treballadores s’han trobat en absoluta indefensió a les continuades demandes i exigències de la ciutadania que, en trobar-se amb la ineficàcia i insensibilitat del Servicio Público de Empleo Estatal (d’Espanya) o SEPE, NO poden tramitar NI rebre el seu atur o subsidi o bé saber el seu estat. I és que la continuada exposició a les legítimes queixes que fa la ciutadania que es troba sense feina o en un ERTO i a les que el SEPE no atén, atén amb demora o atén malament, produeixen una sobrecàrrega de feina de mal gestionar que, a més a més, ocasiona situacions de penositat i estrès que no és admissible que hagin de patir les treballadores i els treballadors del SOC, menys encara si és a causa de la incompetència d’una administració aliena. Perquè el SOC sí atén, despenja el telèfon, escolta, ajuda i informa, d’allò propi i d’allò aliè…

Volem una administració valenta que s’enfronti i assenyali sense rubor els perjudicis que ocasiona una organització imposada al nostre territori. No podem deixar passar l’ocasió per demanar l’abandó del SEPE de Catalunya i la recuperació de la matèria que té reservada.