La classe treballadora no tenim rei, ni a la SEAT ni a cap altre centre de treball dels Països Catalans

La Intersindical ha participat de l’acció de protesta per la visita del rei dels espanyols al centre de la SEAT a Martorell, recordant-li que a l’octubre de 2017 va ser co-responsable de la fugida d’empreses de Catalunya com a càstig del referèndum de l’1 d’octubre

Aquest matí ha visitat la SEAT a Martorell el rei dels espanyols, amb l’excusa d’anunciar l’arribada de nous models de negoci centrats en les bateries.

Des de la Intersindical considerem que és una visita al més pur estil colonial i per això ens hem unit a les accions de rebuig a una figura corrupte i que és hereva del franquisme.

Una figura que va promoure la fugida de moltes empreses de Catalunya a finals de 2017 com a càstig per a la celebració del referèndum del 1r d’octubre i com a resposta de la voluntat del poble de Catalunya de tenir estat propi.  Ho va intentar amb moltes empreses, entre elles la SEAT que avui visita.

No podem oblidar que la monarquia és una figura que va tornar arran el cop d’estat de 1936 i la dictadura. Un model d’estat poc o gens democràtic que s’ha dedicat a terciaritzar la nostra economia. Un model econòmic on els governs espanyols, les patronals i els sindicats que els validen les seves polítiques oligàrquiques precaritza als treballadors i a les treballadores del nostre país.

Sergi Perelló, secretari general de la Intersindical, ha volgut posar de manifest que “és inacceptable que vingui un rei que ningú ha triat i que al nostre país obté més rebuig que suport a capitalitzar l’arribada de la fabricació de bateries elèctriques”. També ha indicat que “una institució corrupte que viu dels impostos i l’esforç de la ciutadania no té legitimitat per fer una visita colonial ni té legitimitat després de formar part d’una institució que s’ha enriquit defraudant impostos i fent ús de les seves influències i pràctiques corruptes amb països que no respecten els drets humans”

Des de la Intersindical reclamem que els fons europeus arribin als treballadores i a les treballadores: cal que els diners que vinguin d’Europa reverteixin el la gent i en el teixit industrial d’aquest país, que és Catalunya.

Mostrem el rebuig a la monarquia i posem de manifest que la classe treballadora dels Països Catalans no tenim rei, ni a la SEAT ni a cap altre centre de treball! Que deixin els cotxes, les bateries i les indústries i s’emportin el rei!