La Intersindical denuncia MC Mutual a Inspecció de Treball i es mobilitza per reclamar baixes laborals per la Covid

La Intersindical ha presentat una denúncia a Inspecció de Treball contra l’empresa MC Mutual, que és la responsable de les contingències professionals de l’Institut Català de la Salut, ja que està fent cas omís de la normativa que deriva de l’article 6 del Reial Decret-llei 3/2021, de 2 de febrer, conforme al qual les baixes per SARS-CoV-2 s’haurien de considerar contingències professionals. El sindicat considera que s’estan vulnerant els drets laborals del personal de gestió i serveis que treballa tant a l’Hospital Dr. Josep Trueta com a la Gerència Territorial d’Atenció Primària de Girona.

Exigeix que s’esmeni aquesta mala praxi de MC Mutual i que qualsevol baixa laboral per haver contret la Covid sigui considerada com a malaltia professional, amb els efectes temporals retroactius que correspongui, a efecte de les prestacions futures corresponents en cas de seqüeles.

Per això, a més d’haver presentat la denúncia, la Intersindical convoca a un concentració, dimecres 24 de febrer, a les 13.30h, davant la seu de l’empresa MC Mutual (c. Ultònia, 13. Girona).