L’atur ‘Covid’ de les persones treballadores immigrades triplica el de les nascudes a l’Estat a Catalunya

L’atur provocat per la pandèmia de la Covid-19 ha afectat especialment el col·lectiu de treballadors/es immigrats/des (63%), xifra que triplica la de treballadors/es nascuts/des a l’Estat a Catalunya (21%), segons dades de l’EPA del 4t trimestre del 2020. L’evolució de l’ocupació també evidencia una afectació més intensa de la crisi en aquest col·lectiu, que ha disminuït un 9% en el nombre de persones ocupades, en comparació amb una contracció del 3% en l’ocupació de les persones nascudes aquí. La pèrdua d’ocupació ha afectat més els homes (-6%) que les dones (+4%).

La població immigrada ha signat una quarta part de la contractació de l’any 2020. En el darrer trimestre de l’any passat, les estimacions indiquen un increment de 23.200 persones estrangeres actives, sobretot dones (76%). Oficialment, un 17% de la població activa catalana, 672.200 persones, és d’origen estranger.