La Intersindical crea la territorial del Baix Llobregat per impulsar els valors de treball, república i justícia social

La Intersindical es vol convertir en el referent de la lluita de la classe treballadora que no se sent representada pel sindicalisme comarcal “de sempre”

El 30 de gener es va celebrar l’assemblea constituent de la Unió Territorial (UT) del sindicat al Baix Llobregat. A l’acte, que es va fer per mitjans telemàtics, s’hi va convocar les prop de 500 persones afiliades de la Intersindical a la comarca.

Els i les assistents a l’assemblea van aprovar per unanimitat l’equip impulsor de la UT, així com els seus càrrecs i els objectius de treball. En aquest sentit, Marta Molina en serà la coordinadora i portaveu; Xavier Serret es farà càrrec de l’acció sindical; Àlia Kirchner durà a terme tasques de comunicació i Eduard Suàrez actuarà com a vocal.

El grup impulsor de la UT Baix Llobregat va presentar quatre grans línies de treball per als propers anys. En primer lloc, es va destacar la coordinació amb el sindicat a nivell nacional i entre seves seccions sindicals. També es va prioritzar la formació i la coordinació territorial de la cinquantena de delegats i delegades sindicals que hi ha a la comarca, així com de l’afiliació comarcal i de l’entorn. Un altre objectiu important serà l’expansió al territori per tal d’arribar a ser el sindicat majoritari de la comarca, mitjançant campanyes d’afiliació locals i comarcals, i la presentació de candidatures a les eleccions sindicals; i per últim, i en aquest mateix sentit, es treballarà per aconseguir tenir el màxim possible de delegats i delegades sindicals a la SEAT – Martorell el proper 2023.

L’assemblea també va informar als assistents que properament l’afiliació de la ciutat de l’Hospitalet de Llobregat passarà a estar inclosa en la Unió Territorial del Baix Llobregat.

La Intersindical s’organitza així territorialment en una comarca com el Baix Llobregat, de forta tradició sindicalista, i que compta amb una ocupació especialment concentrada en els sectors dels serveis i la indústria i amb un atur registrat com a mitjana del 2020 de 46.570 persones, al voltant del 10% del total registrat a tot Catalunya en el mateix any.