Som Autònoms de la Intersindical-CSC denunciem la manca d’estratègia global del Govern a l’hora de solucionar la situació dels treballadores i de les treballadores autònomes de Catalunya. La manca de coordinació que demostren els diversos departaments de la Generalitat a l’hora d’establir mesures sembla més un “matar mosques a canonades” que una resposta estratègica de país davant d’una situació extremadament greu.  Denunciem que la diversitat de subvencions, ajudes i altres mesures que cada departament va proposant en funció dels col·lectius a qui s’adreça, posa de manifest la manca de coneixement dels diversos col·lectius que conformen el treball autònom a Catalunya.

Des del sindicat republicà considerem que el “problema de la web” amaga una situació encara més greu per part del Govern i posem de manifest que el sistema “del primer que arriba”, tot i ser legal, segurament no és el més adequat en una situació com la que milers de treballadors i treballadores autònomes estem vivint al nostre país.

Som Autònoms rebutgem la mesura de la subvenció o l’ajuda econòmica puntual com a única solució per donar resposta a la crisi. Aquestes ajudes poden ser necessàries, però calen respostes estructurals i solucions de fons. Exigim que la Generalitat de Catalunya presenti un pla de mesures, amb o sense competències per aplicar-les, i que es traslladin a les institucions que en tinguin les competències com a exigències per salvar el col·lectiu autònom.

La governança descentralitzada de l’estat d’alarma no s’ha de centrar només en la capacitat de limitar drets i mobilitats, sinó també en poder prendre decisions i gestionar recursos. Exigim, per tant, al Gobierno de España que delegui aquestes competències a la Generalitat per poder plantejar solucions reals o bé actuï directament aportant solucions.

De la mateixa manera que l’estat espanyol no va tenir cap mena de problema en rescatar el sistema bancari “a cop de talonari”, a fons perdut, ara és hora de salvar el teixit de treballadors i treballadores autònomes, tant de forma activa, amb ajuts econòmics, com també amb d’altres mesures que no cal inventar, ja que estats del nostre entorn ja estan aplicant.

Aquesta situació també ha posat de manifest que la manca de capacitat normativa i pressupostària que pateix la Generalitat de Catalunya és una rèmora que només se soluciona amb la gestió directa dels recursos i de la capacitat de decisió que comporta l’assoliment de la República Catalana.

@cscEconomiaSom Autònoms de la Intersindical-CSC denunciem la manca d’estratègia global del Govern a l’hora de solucionar la situació dels treballadores i de les treballadores autònomes de Catalunya. La manca de coordinació que demostren els diversos departaments de la Generalitat a l’hora d’establir mesures sembla més un “matar mosques a...SOM el sindicat independentista i de classe