La sectorial d’Universitats i Centres de Recerca de la Intersindical-CSC avui ha organitzat diverses sessions formatives sobre diferents matèries, per una banda relacionades amb la repressió del colonialisme, des de sempre fins als nostres dies i, per altra banda, amb una xerrada informativa sobre la proposta del nou Estatut del Personal Docent i Investigador que està elaborant el Gobierno de España i que, en el moment de la seva aprovació, afectarà a tot el PDI de les universitats catalanes.

Totes aquestes sessions s’han fet avui, 12 d’octubre de 2020, en el marc de la campanya impulsada pel sindicat republicà #JoFaigClasse com a protesta de la celebració d’una festa, la Hispanidad, que recorda i celebra el genocidi i colonialisme que Espanya va dur a terme durant la conquesta de l’Amèrica Llatina.

L’impacte del colonialisme des de la perspectiva de les dones racialitzades – Sara Cuentas

Píndola a càrrec de Sara Cuentas, periodista, activista i investigadora social des d’una perspectiva feminista descolonial. Membre del col·lectiu Som Diverses.

Josep Pagès i Massó ens parla de la repressió com membre de la Sindicatura Electoral de l’1-O

Píndola a càrrec Josep Pagès i Massó, professor de Dret Constitucional de la Universitat Autònoma de Barcelona i membre de la Sindicatura Electoral del Referèndum de l’1 d’octubre

Llengua i colonialisme – Lluis de Yzaguirre i Maura

Píndola a càrrec de Lluis de Yzaguirre i Maura, professor de l’Institut de Lingüística Aplicada a la Universitat Pompeu Fabra i director del Laboratori de Tecnologies Lingüístiques

Descolonització, sobirania i independència – Dolors Sabater

Píndola a càrrec de Dolors Sabater, pedagoga i activista.

Colonialisme, espoli i sostenibilitat – Joan Martínez Alier

Píndola a càrrec de Joan Martínez Alier, catedràtic d’Economia i Història Econòmica de la Universitat Autònoma de Barcelona. Ha estat research fellow del St. Anthony’s College d’Oxford i professor visitant a la FLACSO, a l’Equador

Projecte d’Estatut del PDI: com t’afecta – Daniel Crespo i Anna Mujal

Xerrada a càrrec de Daniel Crespo i Anna Mujal, membres de la secció sindical de la Intersindical-CSC a la Universitat Politècnica de Catalunya.  Es pot consultar la presentació de suport aquí