El diari Ara ha fet públic que l’Incasòl té previst fer un pagament únic a Criteria com a avançament de la compra dels terrenys per part de Hard Rock, fent ús de fons propis, després d’aprovar una modificació del pressupost actual. Això vol dir que la Generalitat, a través de l’Institut Català del Sòl, abonarà 120 milions d’euros que no s’acabarien de recuperar fins al 2022.

En primer lloc veiem que la prioritat de la Generalitat a hores d’ara no ha de ser invertir en projectes especulatius que tenen un futur rendiment poc clar. L’àmbit sanitari i educatiu tenen unes mancances flagrants que són prioritàries per sobre de fosques operacions a llarg termini.

El macro-complexe d’oci Hard-rock és una una operació sense un projecte tècnic ni un pla de negoci tangible que s’hagi fet públic i que per tant es pugui esmenar i quantificar.

Dubtem de les promeses de llocs de treball inconcretes, que acaben sent un brindis al sol per justificar-ho tot, i justament ara que estem en un moment que el sector del turisme ha demostrat que és molt fràgil i que, històricament ha precaritzat als treballadors, i que en moments de crisi, han hagut d’estar les institucions públiques les que han hagut de socórrer-los.

La sobreoferta turística que aquest complex pot arribar a provocar laCosta Daurada acabi convertint-se de totes totes en una destinació low-cost, un model que estigmatitza el territori i les iniciativesque s’estan fent bé, i a sobre que aquest model de turisme pot ocasionar que els costos de reecursosnaturals i públics siguin superiors al seus suposats beneficis.

Creiem que les administracions poden invertir en una industrialització neta del territori, en un
turisme respectuós de qualitat, i també en facilitar l’emprenedoria i l’autoocupació, més que no pas apostar per models sobredimensionats que consumeixen més que no reverteixen en el territori.

@cscEconomiaDes de la Intersindical-CSC ens oposem a la participació de al Generalitat a l’operació del complex d’oci de Hard Rock als termes de Vila.seca i Salou i denunciem que es tractad’una operació especulativa més que no pas una inversió en el territori. El diari Ara ha fet públic que l'Incasòl...SOM el sindicat independentista i de classe