El diari Ara ha fet p煤blic que l’Incas貌l t茅 previst fer un pagament 煤nic a Criteria com a avan莽ament de la compra dels terrenys per part de Hard Rock, fent 煤s de fons propis, despr茅s d’aprovar una modificaci贸 del pressupost actual. Aix貌 vol dir que la Generalitat, a trav茅s de l’Institut Catal脿 del S貌l, abonar脿 120 milions d’euros que no s鈥檃cabarien de recuperar fins al 2022.

En primer lloc veiem que la prioritat de la Generalitat a hores d鈥檃ra no ha de ser invertir en projectes especulatius que tenen un futur rendiment poc clar. L鈥櫭爉bit sanitari i educatiu tenen unes mancances flagrants que s贸n priorit脿ries per sobre de fosques operacions a llarg termini.

El macro-complexe d鈥檕ci Hard-rock 茅s una una operaci贸 sense un projecte t猫cnic ni un pla de negoci tangible que s鈥檋agi fet p煤blic i que per tant es pugui esmenar i quantificar.

Dubtem de les promeses de llocs de treball inconcretes, que acaben sent un brindis al sol per justificar-ho tot, i justament ara que estem en un moment que el sector del turisme ha demostrat que 茅s molt fr脿gil i que, hist貌ricament ha precaritzat als treballadors, i que en moments de crisi, han hagut d鈥檈star les institucions p煤bliques les que han hagut de soc贸rrer-los.

La sobreoferta tur铆stica que aquest complex pot arribar a provocar laCosta Daurada acabi convertint-se de totes totes en una destinaci贸 low-cost, un model que estigmatitza el territori i les iniciativesque s鈥檈stan fent b茅, i a sobre que aquest model de turisme pot ocasionar que els costos de reecursosnaturals i p煤blics siguin superiors al seus suposats beneficis.

Creiem que les administracions poden invertir en una industrialitzaci贸 neta del territori, en un
turisme respectu贸s de qualitat, i tamb茅 en facilitar l鈥檈mprenedoria i l鈥檃utoocupaci贸, m茅s que no pas apostar per models sobredimensionats que consumeixen m茅s que no reverteixen en el territori.

@cscEconomiaDes de la Intersindical-CSC ens oposem a la participaci贸 de al Generalitat a l鈥檕peraci贸 del complex d鈥檕ci de Hard Rock als termes de Vila.seca i Salou i denunciem que es tractad鈥檜na operaci贸 especulativa m茅s que no pas una inversi贸 en el territori. El diari Ara ha fet p煤blic que l'Incas貌l...SOM el sindicat independentista i de classe