La Intersindical-CSC, a través dels membres del comité d’empresa de Montajes Rus i de la Federació d’Indústria del sindicat republicà, ha mostrat en les darreres setmanes el suport a la plantilla afectada per l’anunci del tancament de la mina de Vilafruns (Balsareny), on es va patir la pèrdua de dos companys en dos accidents laborals durant el mes de juny de 2020 per la manca de seguretat laboral.

Des de la Intersindical-CSC, tot i la nostra posició minoritària en el comité d’empresa, ens hem situat des del primer moment i sense fissures al costat dels companys que treballen a la mina i liderant la protesta i reclamant garanties i mesures en termes de seguretat laboral per evitar més morts en accident de treball.

Considerem que no hi ha causes que justifiquin el tancament de la mina per part d’ICL (empresa propietària), donat que enlloc s’està oferint informació suficient sobre la suposada disminució de la producció. Abans de provocar l’acomiadament de 248 persones cal cercar altres solucions.

Denunciem que l’obertura de negociacions de l’ERO el passat 14 de juliol va ser una trampa jurídica per arribar a l’objectiu real i premeditat del tancament, denunciem que no es pot passar en uns dies de diferència a considerar que cal aplicar un ERO per a 66 persones i després per 248.

ICL ha d’oferir dades reals de la seva activitat i en cas que, finalment, no sigui factible exigim la recol·locació de totes les persones que es vol acomiadar a la mina de Cabanases (Súria) i, en cas que els treballadors acceptin l’opció, estudiar les possibles jubilacions que estan regulades a l’Estatut Miner.

Tanmateix cal treballar perquè totes les persones que siguin acomiadades, en el cas que sigui necessari i no puguin ser recolocades a les mines de Súria, tinguin un pla d’acompanyament i de reconversió, a càrrec de l’empresa que els fa fora, per facilitar la seva incorporació a nous llocs de treball.

Com ja hem fet la Intersindical-CSC treballarem perquè els drets dels treballadors no es vulnerin i no acceptarem, com a sindicat, cap proposta que no tingui l’acceptació dels miners que hi treballen.

Finalment volem posar de manifest la nostra exigència a les diferents administracions afectades a treballar conjuntament amb els sindicats amb representació a l’empresa per evitar l’acomiadament d’un nombre tant important de persones i l’afectació que això tindrà a altres empreses del sector però també ens posicionem al costat de la defensa del territori que ha estat explotat per una empresa que pretén acomiadar tota una plantilla i deixar un territori trinxat per la seva explotació i benefici econòmic sense cap retorn ni a la comarca.

Des de la Intersindical-CSC posem en valor l’activitat minera segura per treballar i neta pel medi natural. La Generalitat de Catalunya hauria de saber liderar la materialització d’una proposta de continuïtat, si cal en forma d’empresa pública, tant per la sal com per la potassa, uns minerals que tenim de la mateixa manera què tenim la nostra gent sobradament preparada per treballar.

De la mateixa manera que hem participat de les diferents manifestacions, concentracions i assemblees fins ara, ho continuarem fent fins assegurar-nos que prevalen els drets dels treballadors, participant i promovent diferents accions durant les properes setmanes.

@cscAcció SindicalLa Intersindical-CSC, a través dels membres del comité d’empresa de Montajes Rus i de la Federació d’Indústria del sindicat republicà, ha mostrat en les darreres setmanes el suport a la plantilla afectada per l’anunci del tancament de la mina de Vilafruns (Balsareny), on es va patir la pèrdua de...SOM el sindicat independentista i de classe