Davant de les informacions revelades per diferents mitjans de comunicació aquests darrers dies en el sentit que el Molt Honorable Senyor Roger Torrent, president del Parlament de Catalunya, la il·lustre exdiputada Anna Gabriel i d’altres persones vinculades de l’independentisme català van ser objecte d’espionatge, els sindicats que signem aquest document volem expressar la nostra denúncia davant d’aquests fets i apressar al seu aclariment.

El programari espia Pegasus és una eina a la qual només podrien accedir els governs, i llurs forces i cossos de seguretat, i que els permet poden intervenir comunicacions i monitoritzar les converses que pugui mantenir les persones sotmeses a seguiment. En qualsevol cas, la finalitat del programa seria la persecució de delictes greus, resulta per tant inacceptable que s’usi aquest eina amb la finalitat d’espiar la dissidència política per part d’un suposat estat de dret.

Malauradament no és el primer cop que les clavegueres de l’estat actuarien contra la dissidència política amb eines que vulneren els drets més elementals, i que, en conseqüència, resulten incompatibles amb un sistema democràtic. Ens vénen a la memòria, entre altres casos, les escoltes patides al seu moment pel sindicat LAB.

Ho repetim: ens amoïna en gran manera que un estat suposadament democràtic pugui emprar l’espionatge polític i les escoltes amb l’únic objectiu de controlar l’adversari polític. Pràctiques d’aquesta mena no caben en el tipus de societat que aspirem a construir.

Exigim al govern de l’estat que adopti les mesures que correspongui per a aclarir què ha passat, perquè es depurin totes les responsabilitats i perquè es garanteixi que ningú no serà objecte de persecució ni d’espionatge per la seua tasca política, social o sindical.

Els sindicats que signem continuarem treballant i lluitant perquè tots els drets de tothom esdevinguin una realitat efectiva i no restin en meres paraules boniques sense cap mena de contingut real.

@cscInternacionalDavant de les informacions revelades per diferents mitjans de comunicació aquests darrers dies en el sentit que el Molt Honorable Senyor Roger Torrent, president del Parlament de Catalunya, la il·lustre exdiputada Anna Gabriel i d’altres persones vinculades de l’independentisme català van ser objecte d’espionatge, els sindicats que signem aquest...SOM el sindicat independentista i de classe